İlk ve orta öğretim okul takımlarındaki sporcu öğrencilerin faaliyet amaçları ve beklentileri (Balıkesir ili örneği)
Abstract
Bu araştırmanın amacı; okul takımlarında faaliyet gösteren sporcu öğrencilerin faaliyet amaçları ve beklentilerini tespit etmektir. Çalışmada 2007-2008 eğitim ve öğretim döneminde, Balıkesir İlinde 8 değişik ilköğretim ve lise’den toplam 251 öğrenci gönüllü olarak katılmışlardır. Öğrencilere 20 sorudan oluşan anket uygulanmış ve değerlendirmede SPSS yüzde frekans programı kullanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda; öğrencilerin spora katılmasında kendi istekleri, sporun geniş kesimlere hitap etmesi, medyadaki spor olaylarının etkisi, öğretmenlerinin isteği gibi unsurlar teşvik edici olarak ortaya çıkmıştır. Öğrenciler spor yaparak fiziksel açıdan iyi bir vücut yapısına sahip olma, sosyal yönden kişiliği geliştirme, gelecekte beden eğitimi ve spor bölümüne girme, kişisel açıdan spor ihtiyacını giderme faktörlerini hedef olarak belirlemişlerdir. Öğrencilerin sosyo-ekonomik farklılıkları onların uğraştıkları spor dalının seçiminde ve spor yapmasındaki amacının tespitinde önemli bir etken olarak ortaya çıkmaktadır. The aim of this study was to identify the activity goals and expectations of student athletes who took part in school teams. A total of 252 students from 8 different elementary and high schools in Balıkesir during the education period of 2007-2008 participated to the study. The students filled out a 20-item questionnaire and the analysis was done by SPSS percentage frequency programme. As a result of the study, students #8217; own wishes for participating sport activities, prevalence of sports to large masses, the impact of sport events in media and teachers #8217; wishes were found out as encouraging factors.The goals that the students identified were; they had a good physical structure by sport activities, they improved their social personalities, they had a chance to enter the department of Physical Education and Sports in the future, they met their personal sports needs. Socio-economic differences of the students was an important factor to determine what sports they prefered to get involved and what factors influenced their goals in participating sport activities