Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSevimler, Sevda
dc.contributor.authorDuran, Cengiz
dc.contributor.authorÇetindere, Aysel
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:13Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:13Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-1842
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/4738
dc.descriptionÇetindere, Aysel (Balikesir Author)en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Toplam Kalite Yönetiminin unsurlarıyla işletme performansı arasındaki ilişki ampirik olarak incelenmiştir. Araştırmada hipotezleri test etmede basit ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Analizin sonucuna göre 0,05 anlamlılık seviyesinde performansı en fazla etkileyen Toplam Kalite Yönetimi unsurlarının büyükten küçüğe doğru; eğitim, sürekli iyileştirme, liderlik, iç müşteri ve dış müşteri şeklinde sıralandığı görülmüştür. Çoklu regresyon analizinde sadece dış müşterinin iç müşteriden daha fazla performansı etkilediği bulgulanmıştır. Elde edilen bulgular literatürü destekler niteliktedir. İşletmede verilen uygun bir eğitim ile literatür de vurgulandığı gibi; sürekli iyileştirme, liderlik, iç müşteri ve dış müşteri ile ilgili konularda alt yapının kurulmasını sağlayacaktır. Bu nedenle verilen eğitimin etkinliği arttıkça TKY’ne ait unsurların etkinliği artacağı için işletme performansını da artacaktır. İşletme performansını artırmak isteyen yöneticilere; özellikle iç ve dış müşteriye, sonra da liderliğe yeterince önem vermeleri gerekliliği belirtilebilir.en_US
dc.description.abstractIn this research the relationship between the aspects of Total Quality Management and business performance to test hypothesis, simple and multiple regression methods were used. According to the finding the most influential Total Quality Management aspect (at 0.05 significance level) are #8211; from highest to lowest- respectively; education, continuous improvement, leadership, internal and external costumer. Only multiple regression analysis indicated that external costumer influenced performance more than internal costumer did. Our findings supported existing literature. As mentioned in the literature, proper education in organization provides a foundation for continuous improvement, leadership, internal and external costumers. Therefore as the efficiency of education increase lead to an increase in the efficiency of TQM aspects and this to an increase in business performance. Furthermore our findings suggest that managers who improve business performance must give particular importance to internal and external costumers and then leadership.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminin unsurları ile işletme performansı arasındaki ilişkinin incelenmesi:Eskişehir örneğien_US
dc.title.alternativeAnalyzing the relationship between the aspects of total quality management and business performance: the case of Eskişehiren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentDursunbey Meslek Yüksekokuluen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage100en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster