dc.contributor.author | Kelleci, Meral | |
dc.contributor.author | Avcı, Dilek | |
dc.contributor.author | Ata, Elvan Emine | |
dc.contributor.author | Doğan, Selma | |
dc.date.accessioned | 2019-05-16T19:38:13Z | |
dc.date.available | 2019-05-16T19:38:13Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.issn | 1309-5471 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/4743 | |
dc.description | Avcı, Dilek (Balikesir Author) | en_US |
dc.description.abstract | Çalışma kendini tanıma ve girişkenlik dersinin hemşirelik öğrencilerinin atılganlık düzeylerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubunu, bu dersi alan 17 öğrenci, kontrol grubunu ise dersi almayan 17 öğrenci oluşturmuştur. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Rathus Atılganlık Envanteri (RAE)” ile toplanmıştır. Analizlerde ki-kare testi ve iki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi kullanılmıştır. İlk ölçümde deney grubundaki öğrencilerin RAE puan ortalaması 129±18, kontrol grubundaki öğrencilerin ise 129±13’idi (p>0.05). İkinci ölçümde, dersi alan öğrencilerin RAE puan ortalaması 148±18, dersi almayanların puan ortalaması ise 130±14’dü ve aradaki fark anlamlı idi (p=0.007). Kendini tanıma ve girişkenlik dersinin öğrencilerin atılgan davranışlarının gelişmesine katkı sağladığı söylenebilir. | en_US |
dc.description.abstract | This study was made to determine the effect of self knowledge and assertiveness course on assertiveness level of nursing students. 17 students taking this course were included in the study. Control group of the study consists of 17 female students. The data was collected with #8216;Personal Information Form #8217; and #8216;Rathus Assertiveness Inventory (RAI) #8217;. In analyzing the data Chi-square test and significance test of the difference between two averages were used. In the survey while RAI point average of the students in experimental group was 129±18, RAI point average of the students in control group was 129±13 (p>0.05). In the second survey carried out RAI point average of the students taking the course was 148±18, RAI point average of the students not taking it was 130±14 (p=0.007). It can be said that the self knowledge and assertiveness course contributes to development of assertive behaviours of the students. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Hemşirelik | en_US |
dc.subject | Kendini Tanıma | en_US |
dc.subject | Atılganlık Eğitimi | en_US |
dc.subject | Öğrenci | en_US |
dc.subject | Assertiveness | en_US |
dc.subject | Self Knowledge and Assertiveness Course | en_US |
dc.subject | Nursing Student | en_US |
dc.title | Kendini tanıma ve girişkenlik dersinin hemşirelik öğrencilerinin atılganlık düzeylerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of self knowledge and assertiveness course on the assertiveness level of nursing students | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Bandırma Sağlık Yüksekokulu | en_US |
dc.identifier.volume | 14 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 46 | en_US |
dc.identifier.endpage | 51 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |