Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarahan, Özcan
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:43Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:43Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn0378-2921
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5060
dc.description.abstractDünyada bilgiye-dayalı ekonomilere yönelik bir dönüşüm yaşanmaktadır. Bu trend bilgiye dayalı ekonomilerde en önemli üretim faktörü olan bilginin üretilmesi, depolanması, işlenmesi ve dağıtılması süreçlerinin önemini artırmaktadır. Buna göre, yeni inovasyon süreci, başta firmaların dış ilişki ve işbirlikleri olmak üzere bir çok alanda değişikliğe yol açmaktadır. Bu makalede doğrusal olmayan yeni inovasyon modelindeki firma davranışlarını inceleyeceğiz. Özellikle, teknolojilerine ve network ilişkilerine göre sınıflanan belirli sektörler arasındaki karşılıklı etkileşim üzerine yoğunlaşan Kümelenme Modelini kullanılarak, firmaların tüketiciler ve diğer birimler ile oluşturabilecekleri işbirliği stratejilerini belirlemeye çalışacağız. Ayrıca, Avrupa'daki uygulamalardan hareketle, bilgiye dayalı ekonomilerde uygulanabilecek politikalara ilişkin bazı çıkarsamalarda bulunulacaktır.en_US
dc.description.abstractThe global economic changes have moved towards a knowledge-based economy. This trend reflects the increasing importance of producing, accessing, storing and disseminating knowledge, the key production factor under knowledge-based economy. Accordingly, the new innovation process has lead to many changes in the behaviour of firms, especially with respect to their external networks of relationships and their collaborations with other firms. We shall try to explain the behaviour of firms in this new non-linear model of innovation. We will especially, focus on the firm strategies of alliance with consumer and partners using Cluster Analysis focusing on the interactions between particular types of firms and sectors, which can be grouped according to their technological and networking characteristics. Looking at the European experiences, we will also interpret some implications concerning economic policies in knowledge-based economy.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDoğrusal Olmayan İnovasyon Modellerien_US
dc.subjectEndüstriyel Kümelenmeen_US
dc.subjectİşbirliği Stratejilerien_US
dc.subjectBilgiye Dayalı Ekonomien_US
dc.subjectRekabeten_US
dc.subjectNon-Linear Model of Innovationen_US
dc.subjectIndustry Clusteren_US
dc.subjectStrategies of Allianceen_US
dc.subjectKnowledge-Based Economyen_US
dc.subjectCompetitivenessen_US
dc.titleProduction strategies in knowledge-based economyen_US
dc.title.alternativeBilgiye dayalı ekonomilerde üretim stratejilerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi SBF Dergisien_US
dc.contributor.departmentBandırma İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesien_US
dc.identifier.volume61en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage111en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster