Bir orta öğretim kurumunda toplam kalite yönetimi uygulamalarının öğrenci memnuniyeti üzerine etkisinin incelenmesi
Abstract
Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının öğrenci memnuniyeti üzerine etkisinin çeşitli boyutlarda incelenmesini amaçlayan bu çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı olan Muğla 75. Yıl Fen Lisesi'nde gerçekleştirilmiştir. Araştırma, içmüşteri konumunda bulunan ve Muğla 75. Yıl Fen Lisesi'nde öğrenimine devam eden öğrencilerin (n=90) görüşleriyle sınırlandırılmıştır. Öğrencilerin Toplam Kalite Yönetimi uygulanmadan önceki ve uygulama sürecindeki memnuniyetleri çeşitli kalite boyutlarıyla ölçülerek karşılaştınlmıştır. IBM uyumlu kişisel bir bilgisayarda SPSS for Windows Paket programı kullanılarak elde edilen verilerin descriptive analizleri yapılmış, "student t" testi ile de ön test ve son test verileri (p<0,05 ve p<0,01) karşılaştınlmıştır. Uygulama sonucunda öğrencilerin memnuniyet düzeylerinde artışların yaşandığı tespit edilmiştir. This study alms to investigate the effects of total quality management applications on internal customer satisfaction at various dimensions was carri­ed at Muğla 75. Yil Science High School on relation to the Ministry of National Education. The study was limited to perceptions of the students (n«90) studying at Muğla 75. Yil Science High School as internal customers. The satisfaction le­vels of the students were measured before and during the application of total quality management were compared in terms of different total quality dimensi­ons. The data obtained were analysed by the SPSS for Windows in a perso­nal computer compatible with IBM, after descriptive analysis, the data of pre­test and post-test were compared with "student t" test (p<0,05 and p<0,01). The results of the study indicated that total quality applications increased the sati-faction levels of the students.