Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorMustafa Emre İlal
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:52Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:52Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0258-5316
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5129
dc.description.abstractMimarların daha “kaliteli” binaları daha kısa sürede tasarlamalarına yardımcı olmak yapım sektörüne yönelik geliştirilen bilgisayar destekli teknolojilerin ana hedefidir. Mimarların tasarımlarını sadece çizmek değil, yapım sektöründe var olan uzmanlık alanlarının bakış açılarıyla değerlendirmeyi de destekleyen bir Bütünleşik Tasarım Sistemi yaratmak için son 30 yıldır yapılan bütün çalışmalar sonuçsuz kalmıştır. Son yıllarda çevreci yaklaşımların önem kazanmasıyla beraber eğitim kurumlarında bina başarımı konularına ağırlık verilmesi zorunlu olmuştur. Fakat öğrenci çalışmalarını destekleyecek yeterli bir bilgi teknolojisi altyapısı halen yoktur. Bu yazıda, geçmişten günümüze bu alanda yapılan çalışmalar tanıtılarak bütünleşik tasarım yaklaşımlarını desteklemek isteyen eğitimcilerin onları bekleyen sorunları daha iyi tanımaları hedeflenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBuilding Performanceen_US
dc.subjectInteroperabilityen_US
dc.subjectIntegrated Designen_US
dc.subjectBinalarda Başarımen_US
dc.subjectBirlikte İşlerliken_US
dc.subjectBütünleşik Tasarımen_US
dc.titleThe quest for integrated desing system: A brieef survey of past and current effortsen_US
dc.title.alternativeBütünleşik tasarım sistemi arayışı: Geçmişten günümüze girişimlere toplu bir bakışen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOrta Doğu Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentMühendislik-Mimarlık Fakültesien_US
dc.identifier.volume24en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage149en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record