Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakoç, Nihat
dc.date.accessioned2019-05-16T19:38:57Z
dc.date.available2019-05-16T19:38:57Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1300-0845
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5166
dc.description.abstractToplam kalite yönetiminin (TKY) hedefleri, ilkeleri, süreçleri ve örgüt yapısı; işgörenleri güçlendirmeyi gerektirmektedir. Dolayısıyla TKY’ nin uygulandığı işletmelerde, işgörenlerin geleneksel yönetim anlayışındaki yetkilerle çalıştırılması TKY hedeflerine erişme yolunda önemli bir engel oluşturmaktadır. Bu çalışma, TKY’ nin uygulandığı işletmelerdeki işgöreni güçlendirme düzeyini ve bu düzeyin TKY anlayışına uygunluğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, literatürdeki işgöreni güçlendirme kavramı ve TKY anlayışındaki güçlendirmenin rolü incelenmiş; Türkiye’de 1993-2005 yılları arasında Ulusal Kalite Ödülü’ne başvuran 21 büyük ölçekli işletmede yapılan araştırma bulguları değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda, işletmelerdeki güçlendirmenin TKY anlayışının gerektirdiği düzeyde yapılmadığını gösteren bulgular belirlenmiştir. İşletmelerde belirlenen güçlendirme yetersizliklerine ilişkin önerilere yer verilmiştir. Ayrıca bu çalışmanın sonuçlarından yararlanılarak yapılabilecek yeni araştırmalar önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe objectives, principles, processes and organizational structure of the total quality management (TQM) necessitate the empowerment of employees. The study has been made to find out the degree of employee empowerment in companies where TQM is applied and to determine whether this degree is appropriate for TQM philosophy. With this aim, employee empowerment concept in the literature and the role of empowerment in philosophy of TQM have been investigated; the findings obtained from a research that was made at 21 large-scaled companies which applied for National Quality Award in Türkiye between 1993 - 2005 have been evaluated. In conclusion, some findings have been determined indicating that employee empowerment in companies wasn #8217;t made at a degree necessitated by TQM philosophy. Some proposals related to some inefficiencies of empowerment that are determined in companies, have been presented. Besides, by benefiting from the results of this study some new research topics are proposed.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTotal Quality Managementen_US
dc.subjectHuman Resources Managementen_US
dc.subjectEmpowermenten_US
dc.subjectToplam Kalite Yönetimien_US
dc.subjectİnsan Kaynakları Yönetimien_US
dc.subjectİşgöreni Güçlendirmeen_US
dc.titleUlusal kalite ödülüne başvuran büyük ölçekli işletmelerdeki işgöreni güçlendirme düzeyini belirlemeye yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research aimed at determining degree of employee empowerment in the large-scaled companies that applied for national quality awarden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÖNERİen_US
dc.contributor.departmentMühendislik-Mimarlık Fakültesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage9en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster