Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOsman Yıldırım
dc.contributor.authorOlcay Sinan
dc.contributor.authorBurcu Güngör
dc.date.accessioned2019-05-16T19:39:00Z
dc.date.available2019-05-16T19:39:00Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1302-5007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5189
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractÖğretmenler, okullarda öğretim programlarının uygulayıcısı konumundadır. Öğretim programları da öğretmenler için önemli bir rehber niteliğinde olup bunların değişen eğitim anlayışına göre yapılması ve tekrar düzenlenmesi de oldukça önemlidir. Bu anlayışla program tasarısı niteliğinde olan bu çalışmada lise 1. sınıf biyoloji dersi “Yaşamın Temel Bileşenleri” ünitesinin analizi ve aşamalılık ilişkisi hazırlanmıştır. Bu amaçla öncelikle MEB programına göre ünitenin içeriği belirlenmiştir. Daha sonra Bloom’un tam öğrenme modeline göre bilgi basamağından uygulama basamağına kadar ünitenin hedefleri tespit edilmiştir. Son olarak belirlenen bu hedefler arasındaki aşamalılık ilişki tablosu ve değerlendirme aracı olarak kullanılan belirtke tablosu hazırlanmıştır.en_US
dc.description.abstractTeachers in schools are the conductors of the educational programs. As the educational programs are essential guides for teachers, it is important to build and rebuild these programs according to developing educational perspectives. With this point of view, as a curriculum design, a chapter named #8220;Basic Components of Life #8221; for a high school first grade biology course was analyzed and its graduality relationship was prepared. For this purpose, the content of the chapter was determined according to the curriculum of the Ministry of National Education. Then the objectives of the chapter from knowledge level through application level based on Bloom #8217;s Total Learning Model were determined. Finally the table for the graduality relationship between these objectives, and the indicator table used as an evaluation tool were prepared.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectProgram Tasarısıen_US
dc.subjectYaşamın Temel Bileşenlerien_US
dc.subjectBiyoloji Eğitimien_US
dc.subjectLise Birinci Sınıf Biyoloji Dersien_US
dc.subjectCurriculum Designen_US
dc.subjectBasic Components of Lifeen_US
dc.subjectBiology Educationen_US
dc.subjectHigh School First Grade Biology Courseen_US
dc.titleLise 1. sınıf biyoloji dersi "yaşamın temel bileşenleri" ünitesinin analizi ve aşamalılık ilişkisien_US
dc.title.alternativeCurriculum design of "basic components of life" chapter for high school 1st grade biology courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (. Ahi Evran Üniv. Kırşehir Eğt. Fak. Derg.)en_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage209en_US
dc.identifier.endpage226en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster