Besin zinciri ve besin ağı kavramlarının anlaşılması üzerine kültürler arası bir çalışma: İngiltere ve Türkiye örneği
Abstract
Son yıllarda öğrencilerin fen konularıyla ilgili alternatif düşüncelerinin yada kavram yanılgılarının belirlenmesi üzerine pek çok çalışma yapılmasına rağmen öğrencilerin fen konularını nasıl anladıkları ile ilgili detaylı çalışmalar nispeten daha azdır. Ayrıca, eldeki literatüre göre öğrencilerin anlama düzeylerinin kültürler arası karşılaştırılması çalışmalarına pek rastlanamamıştır. Bu çalışmada, öğrencilerin ekoloji kavramlarına ilişkin anlama düzeylerini belirlemek üzere açıklama gerektiren altı çoktan seçmeli ve altı açık uçlu sorudan oluşan bir Ekoloji Testi geliştirilerek uygulanmıştır. Çalışmanın örneklemini, İngiltere’den seçilen bir devlet okulundaki 54 yedinci sınıf öğrencisi ve Türkiye’den seçilen bir devlet okulundaki 42 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışma, yedinci sınıf İngiliz ve Türk öğrencilerinin bazı ekoloji kavramlarına ilişkin (besin zinciri ve besin ağı) anlama düzeylerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması üzerine yapılmıştır. Burada besin zinciri ve besin ağı ile ilgili üç soruya ait öğrenci cevaplarının içerik analiz sonuçları sunulmustur. Araştırma sonuçları, İngiliz ve Türk öğrencilerin besin zinciri ve besin ağı ile ilgili tam ve kısmen anlama seviyelerinin yüksek olduğunu göstermektedir. Ancak, İngiliz öğrencilerin tam ve kısmen anlama düzeyleri Türk öğrencilere göre daha yüksektir. Hem İngiliz ve hem Türk öğrencilerin yanlış anlama düzeyleri ise oldukça düşük bulunmuştur. Ayrıca, İngiliz öğrencilerin anlamama düzeylerinin Türk öğrencilerin anlamama düzeylerine göre oldukça düşük olduğu gözlenmiştir. Çalışma sonuçlarının araştırmacılara, öğretmenlere ve program geliştirmecilere sağlayabileceği katkılar tartışılacaktır. Although there are many studies on identificatin of alternative ideas or misconceptions in recent years, there are some studies examining how students understand scince topics in detailed. Furthermore, there are fewer cross-cultural studies investigating students’ understanding levels of science topics according to current literature. In order to determine the students’ levels of understanding of ecology concepts, an Ecology Test was developed involving six multiple-choice questions required explanations and six open ended questions. The Ecolgy Test was applied to all students involved to the study. The sample of the study contained 54 seventh grade students in a public school chosen from Enland and 42 seventh grade students in a public school chosen from Turkey. This paper was on identification and comparison of the seventh grade English and Turkish students’ levels of understanding of some ecology concepts (food chain and food web). Here, the results of the content analysis of the students’ responses to three questions related to food chain and food web were presented. The study results indicated that English and Turkish students’ levels of sound understanding and partial understanding of food chain and food web were high. However, English students’ levels of sound understanding and partial understanding of food chain and food web were higher than the Turkish students. Both English and Turkish students’ levels of misunderstanding of food chain and food web were observed very low. English students’ levels of no understanding of food chain and food web were observed very low in comparison with the Turkish studens’ levels of no understanding. The implications of the findings of the study for the researchers, teachers, and curriculum developers will be considered.
Source
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
4Issue
7Collections
- Makale Koleksiyonu [15]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3175]