Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaş, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2019-05-16T19:39:06Z
dc.date.available2019-05-16T19:39:06Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1302-7956
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5229
dc.descriptionotheren_US
dc.description.abstractBu makale, ilköğretim ikinci kademe (orta okul) ve lise seviyesinde, coğrafya eğitiminde Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar yapılan değişiklikleri sunmaktadır. Bu değişiklikler belirli periyotlar halinde, ders programları, öğretim metotları, coğrafya dersinde kullanılan materyaller ve ölçme değerlendirmeyi içine alacak şekilde incelenmiştir. Coğrafya eğitimine ayrılan zaman, konuların içeriği ve ders isimleri bakımından dünyanın bir çok ülkesine göre karmaşık bir yapı göstermektedir. Bunda, ülkemizin jeopolitik konumunun önemli rol oynadığı anlaşılmaktadır. Diğer taraftan, ülkemizdeki politik kararsızlıklar zaman içerisinde coğrafya eğitiminde dalgalanmalara neden olmuş, bazı dönemlerde coğrafya eğitimi eğitim müfredatları içinde ihmal edilmiştir. Coğrafya eğitiminde sürekliliğin korunamaması ve çok detaylı programların hazırlanmamış olması, bütün öğrencilerimizin aynı oranda coğrafya bilgisine sahip olmalarını engellemektedir.en_US
dc.description.abstractThis paper presents an overview of Turkish geographic education at the high school level in tenns of geography curricula, teaching methods, teaching materials, and assessments. Geographic education system was reviewed and investigated starting from the begining of 20th century until 1990s. Turkish high schools are very complex and developed in terms of time allocation, richness of content, and course numbers. The geopolitics of the country has played a big role in geographic education as well. However, the instability of the political system has caused fluctuation over time and geographic education sometimes became very neglected and some periods of time became very powerful in school curricula.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCoğrafya Eğitimien_US
dc.subjectDers Programlarıen_US
dc.subjectLise ve İlköğretim Okullarıen_US
dc.subjectGeographic Educationen_US
dc.subjectGeography Curriculaen_US
dc.subjectK-12 Schoolsen_US
dc.subjectHigh School Geography Curriculumen_US
dc.titleCumhuriyetin kuruluşundan günümüze ilköğretim II. kademe ve liselerde coğrafya dersi ve müfredatının değişimien_US
dc.title.alternativeMiddle and high school geography curriculum changes since the begining of 20th century in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDoğu Coğrafya Dergisien_US
dc.contributor.departmentBalıkesir Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue14en_US
dc.identifier.startpage311en_US
dc.identifier.endpage330en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster