Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarakoç, Nihat
dc.date.accessioned2019-05-16T19:39:07Z
dc.date.available2019-05-16T19:39:07Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1301-3386
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5240
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractİnsan kaynakları yönetimi (İKY)'nde başarı değerleme (BD), işletmelerdeki toplam kalite yönetimi (TKY) uygulamalarının başarısını önemli ölçüde etkileyen bir değişkendir. TKY anlayışına uygun olmayan yapıdaki BD sistemi, işletmelerin kalite yolculuğunu zorlaştıran engellerden birisi olabilmektedir. Bu çalışma, Ulusal Kalite Ödülü'ne başvuran büyük ölçekli işletmelerdeki BD sisteminin niteliklerini ve bu niteliklerin TKY anlayışına uygunluğunu belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, konu ile ilgili literatür incelenmiş, TKY anlayışına uygun BD sisteminin başlıca nitelikleri ve geleneksel BD sisteminden farklı yönleri belirlenmiş; Türkiye'de,1993 -2004 yılları arasında Ulusal Kalite Ödülü'ne başvuran 20 işletmede yapılan araştırma bulguları değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda, işletmelerin BD sistemindeki niteliklerin, TKY anlayışına uygun olmadığını gösteren bulgular belirlenmiştir. Bu bulgular doğrultusunda, işletmelerin BD sisteminde yapmaları gereken değişikliklere ilişkin önerilere yer verilmiştir. Ayrıca bu araştırmanın uzantısı niteliğinde yeni araştırma konuları önerilmiştiren_US
dc.description.abstractPerformance Appraisal (PA) in Human Resources Management (HRM) is an important variable that affects the performance of Total Quality Management (TQM) implementations. The PA system that is inappropriate with a TQM structure may be one of the obstacles that hinder companies from achieving their goals towards quality. The study has been made to find out characteristics of PA systems in large-scaled companies that applied for National Quality Award and to determine whether the characteristics are appropriate for TQM philosophy. With this aim, the related literature has been investigated, primary characteristics of an PA systems which are appropriate to TQM philosophy and different aspects from traditional PA systems have been determined; the findings obtained from a research that was made on 20 companies that applied for National Quality Award in Turkey between 1993 and 2004 have been evaluated. In conclusion, some findings have been determined indicating that some of the characteristics in PA systems of companies are inappropriate with TQM philosophy. By means of the findings from the survey, some proposals have been presented (given) for companies to make improvements in their PA systems. Besides, some new research topics are also proposed so as to make further study on the issue.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectToplam Kalite Yönetimien_US
dc.subjectİnsan Kaynakları Yönetimien_US
dc.subjectBaşarı Değerleme Sistemien_US
dc.subjectTotal Quality Managementen_US
dc.subjectHuman Resources Managementen_US
dc.subjectPerformance Appraisal Systemen_US
dc.titleUlusal kalite ödülüne başvuran büyük ölçekli işletmelerdeki başarı değerleme sisteminin niteliklerini belirlemeye yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research aimed at determining characterictics of performance appraisal systems in the large-scaled companies that applied for national quality awarden_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentMühendislik-Mimarlık Fakültesien_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage39en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster