Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKaraman, Sebahattin
dc.contributor.advisorSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.authorBarışık, Melike
dc.date.accessioned2019-07-04T11:29:42Z
dc.date.available2019-07-04T11:29:42Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationBarışık, Melike. Turizimde ikinci konutlar ve Balıkesir’de bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5556
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractTürkiye’de ikinci konut olgusu 20. yüzyılın başlarında meydana gelmiştir. 1950’li yıllardan sonra, özellikle Ege ve Akdeniz kıyıları başta olmak üzere, ikinci konutların sayısı hızlı bir artış göstermiştir. İnsanların kentlerin karmaşasından kurtulma ve yeni bir konut sahibi olma ve özellikle emekli olunca daha küçük yerlere yerleşebilme isteği, birçok rekreasyonel faaliyete olanak sağlayan özellikle kıyı kesimlerin çekiciliği ikinci konut sayısının artışını etkilemiştir. Rekreatif amaçlarla belirli dönemlerde kullanılan ikinci konutlar; konumları, kullanım alanları ve nitelikleri ile birlikte günümüzde birçok bilim alanında çalışma konusu olmaya başlamıştır. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Bunlar; Giriş, Turizm ve İç Turizm Kavramlarina Genel Bir Bakiş, Turizm ve İkinci Konut İlişkisi, Yöntem, Bulgular ve Yorumlar, Sonuç ve Öneriler şeklinde çalışma tamamlanmıştır. Edremit körfezi’nde ikinci konut sahiplerinin bu konutlara olan yaklaşımlarının incelendiği bu çalışmada, araştırmanın literatür taraması bölümünde genel kavramlar incelenerek, analizlere geçiş için temel bilgiler işlenmiştir. Araştırmada veri toplama araçlarından anket formu kullanılmıştır. Anketin geçerliliği ve güvenilirliği sınanarak yüksek sezon içerisinde 250 kişilik örneklem üzerinde uygulanmıştır. Verilerin analizi kısmında anket sonucunda elde edilen veriler bilgisayar ortamında sosyal bilimler alanında kullanılan analiz programı ile test edilmiştir.Anket soruları faktör analizi ile boyutlarına ayrılarak, bu alt boyutlarla katılımcıların özellikleri karşılaştırılmıştır. Bu amaçla parametrik analiz tekniklerinde kullanılan Bağımsız İki Örnek T Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi testlerinden yararlanılmıştır. Araştırmada, İkinci Konut için önemli yerleşim yerlerinden biri olan Edremit Körfezi’nde yapılmıştır. Bu bölgede olan konutların turizme kazandırılması üzerinde durulmuş yalnızca yılın belli dönemlerinde kullanılarak atıl kalmamaları için çeşitli pazarlama unsurları sunulmuştur. Buna ek olarak, konut sahiplerinin sosyo-demografik özelliklerine, destinasyonu ziyaret sıklıklarına ve ziyaretleri sonunda algıladıkları memnuniyet düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe subject of second houses began appearing by the beginning of the 20th century in Turkey, has been through several alterations in quality at the end of 1950s. Qualitative and quantitative alterations in the concept have been especially significant in 1980s. After 1950s, a significant increase in the number of second home have been noted especially in Aegean and Mediterranean coastal regions. There are several reasons influencing the significant elevation in the number of second home for instance, the will of isolation from large city’s chaos, owning a secondary new property and coastal regions providing several opportunities for recreational activities. Second home which are used for several recreational reasons have influenced many scientific studies concentrating on their location, qualities, and the way that they are used. This research contains five sections. These are, Introduction, A General Overview of Tourism and Internal Tourism Concepts, Relationship between Secound Houses and Tourism, Method, Findings and Comments, Climax and Suggestions. In this study, the approach of thel local people living in Edremit Bay Region to the second houses has been examined. In the literature search of this study, general notions have been reviewed and basic information to access to the analysis have been processed. A questionnaire form which was validated and relied, has been conducted to 250 people in high season has been used to gather data. In the analysis part of the data, the data obtained as a result of the questionnaire were tested with the analysis program used in the field of social sciences in the computer environment. The questionnaire was divided into dimensions by factor analysis and the characteristics of participants were compared with these sub-dimensions. For this purpose, hypotheses have been developed by using Independent Sample T tests and One Way ANOVA tests used in parametric analysis techniques. This thesis research has concentrated on one of the most popular second dwelling areas; Edremit Bay. Properties in this area have carefully been evaluated and several marketing strategies have been suggested to re-instate touristic attraction which ultimately intends to prevent abandonment in these estates. In addition to this, differences in socio-demographic properties of second dwelling owners, the frequency of their visits, and their satisfaction rates have been evaluated and these differences have been highlighted in detail.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİkinci Konuten_US
dc.subjectBalikesiren_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.subjectEdremit Körfezien_US
dc.subjectSecond Homeen_US
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectEdremit Bayen_US
dc.titleTurizimde ikinci konutlar ve Balıkesir’de bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeSecond home tourism and a research in Balikesir
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster