Turistik tüketicilerin marka aşı ve marka sadakatine yönelik tutumları arasındaki ilişkiler
Künye
Biçer, Özge. Turistik tüketicilerin marka aşı ve marka sadakatine yönelik tutumları arasındaki ilişkiler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.Özet
Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler ve artan rekabetle doğru orantılı olarak işletmelerin ve tüketicilerin beklenti ve taleplerinin değiştiği görülmektedir. Günümüzde tüketiciler daha bilgili, daha talepkar ve daha eleştirel bir yaklaşım sergilemektedir. Sürekli bir farklılık arayışında olan günümüz tüketicilerini elde tutabilmek adına işletmeler kendi markalarına sadık olan tüketicilere ulaşmayı hedeflemektedir. İşletmelerin kendi markalarına sadık olan tüketicilerin yanı sıra birde markalarına aşk ile bağlı olan tüketicilere de ihtiyaçları bulunmaktadır. Aşk bir markaya derin uygularla bağlanma hissidir. Aşkın içinde samimiyet ve tutku bulunmaktadır. Tüketiciler, yaşamlarında samimiyete, tutkuya ve bağlılığa gereksinim duymaktadır. Buradan hareketle marka aşkı yaratmanın işletmelere oldukça önemli faydalar sağlayacağını söyleyebilmek mümkündür.
Araştırmada öncelikle problem, amaç, önem, varsayım ve sınırlılıklar
tanımlandıktan sonra kuramsal çerçeveye değinilmiş sonrasında araştırmanın modeli,
evren ve örneklemi, veri toplama aracı, teknikleri ve süresi hakkında bilgi verilerek
analizler yapılmış ve daha sonrasında analizlerden elde edilen bulgular yorumlanmış
son olarak ise bulgulardan elde edilen sonuçlar değerlendirilerek çeşitli öneriler
geliştirilmiştir.
Bu kapsamda araştırmanın amacı: marka aşkı ve marka sadakati algılamaları
arasındaki ilişkiyi belirlemek ve turistlerin otel markalarına aşk ile bağlı olup olmadıklarını tespit etmektir. Öncelikle alan yazın incelenmiştir. Daha sonra, TÜROB Zincir Otel Araştırması‟nda yer alan Ġstanbul‟da zincir otellerde konaklayan 400 katılımcıya anket uygulanmıştır. Elde edilen verileri analiz edebilmek amacıyla t-testi, tek yönlü varyans analizi (one-way anova), korelasyon analizi ve basit doğrusal regresyon analizinden yararlanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre erkek katılımcıların kadınlara kıyasla daha fazla marka aşkı ve marka sadakati olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca evli olan katılımcıların marka aşkı ve marka sadakati düzeylerinin daha yüksek olduğu da araştırmanın bir diğer sonucudur. Katılımcıların medeni durum, gelir ve eğitim düzeyi ile marka aşkı ve marka sadakati algılamaları arasında herhangi bir farklılık tespit edilememiştir. Katılımcıların marka aşkı ve marka sadakati algılamaları arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. It has been seen that the expectations and demands of enterprises and consumers have changed in line with the technological developments and increasing competition. Today, consumers have displayed a more informed, more demanding and more critical approach. In order to keep today's consumers in search of a constant difference, enterprises aim to reach consumers who are loyal to their own brands. Enterprises need consumers who are loyal to their brands with love as well as to their brands. Love is a feeling of connecting to a brand with deep feelings. Love
includes sincerity and passion. Consumers need sincerity, passion, and loyalty in their lives. From this point of view, it may be said that creating brand love will bring considerable benefits to enterprises. First; the problem, purpose, importance, assumptions, and limitations have been defined in this research, next; the theoretical framework has been discussed and then some information has been given about the model, universe, sample, data collection tool, techniques and duration of the research and after that; the findings obtained from the analyzes have been interpreted. Finally, various recommendations have been developed by evaluating the results of the findings. In this context, the purpose of the study is to determine the relationship between brand love and brand loyalty and to establish whether tourists are connected to hotel brands with love or not. First of all, the literature has been examined. Afterward, a questionnaire has been applied to 400 participants staying at the chain hotels in Istanbul in the TÜROB Chain Hotel Survey. In order to analyze the data
obtained, t-test, one-way ANOVA, correlation analysis and simple linear regression
analysis have been used. The results of the analysis have shown that male participants have more brand love and brand loyalty than women. In addition, it is one of the study results that the level of brand love and brand loyalty is higher for the participants who are married. Any difference hasn‟t been found between marital status, income and education level of the participants and the perception of brand love and brand loyalty. A meaningful and positive relationship has been found
between the participants' perceptions of brand loyalty and brand love.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Marka değerinin muhasebeleştirilmesi ve raporlanması
Uzun, İrem (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Markalar, insanların zihninde kalite ve güven algısı oluşturur. Genellikle ürünler ile ilgili olumlu olguların temelinde markalar vardır. Stratejik bir öneme sahip markalar, işletmelerin nakit akışlarında artışa yol açabilir ... -
Turistlerin algıladığı marka şeffaflığı, marka iletişimi, marka güveni ve marka evangelizmi arasındaki etkilerin incelenmesi: Balıkesir – Körfez bölgesi örneği
Topcuoğlu, Çağla (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, 2023)Günümüzde işletmelerin özellikle rekabet ortamında ön plana çıkabilmek için üzerinde durduğu en önemli konulardan birisi şüphesiz sadık müşteriler yaratarak, işletme yaşam boyunu uzatma düşüncesidir. Sadık müşterilerin ... -
Müşteri temelli marka değerinin yaratılması termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerin marka algılarının ölçülmesi: Balçova örneği
Gül,Melike (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Müşterinin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda markaya ilave edilen değer olarak bilinen müşteri temelli marka değerinin, işletmelerin başarısını ve rekabet gücünü arttıran önemli bir kavram olduğu bilinmektedir. Bu kapsamda ...