Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDurukan, Erdil
dc.contributor.authorÖzen, İlyas
dc.date.accessioned2019-07-11T12:48:47Z
dc.date.available2019-07-11T12:48:47Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationÖzen, İlyas. Beden eğitimi programlarının oluşturduğu motivasyonel iklimin hedef yönelimlere etkisinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5597
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Eğitimi ve Spor Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBeden eğitimi dersi programları çerçevesinde gerçekleştirilen derslerin oluşturacağı motivasyonel iklim çevresinin hedef yönelimlere etkisinin farklı değişkenler açısından incelenmesi çalışmamızın amacını oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini Balıkesir ilindeki Karesi ve Altıeylül Belediyelerindeki Mehmetçik, Zağnos Paşa, Ovaköy, Çiğdem Batubey, Şeref Eğinlioğlu ve Mehmet Azman Çavuş ortaokulları, örneklemini ise beşinci, altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarında öğrenim gören 435’i kız 384’ü erkek olmak üzere toplam 819 öğrenci oluşturmaktadır. Beden eğitimi alanında geçerlilik ve güvenirlilik çalışması Papaioannou (1994) tarafından yapılan bu ölçek; Haslofça (2012) tarafından “Beden Eğitimi Dersinde Öğrenme ve Performans Yönelimleri Ölçeği (BEDÖPYÖ)” olarak uyarlanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, t-testi, ANOVA ve Tukey kullanılmıştır. Çalışmanın cronbach alpha iç tutarlık katsayısı 0,86 bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyete göre görüşlerini boyutları bakımından incelediğimizde anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p<0,05). Öğrencilerin yaşları ve sınıfları arasında da boyutları bakımından incelendiğinde anlamlı farklılıklar bulunmuştur (p<0,05). Sonuçlar incelendiğinde, ortaokul beden eğitimi derslerinin öğrenme iklimi çevresi oluşturacak şekilde ayarlanması, başarı yerine katılıma ve çabaya daha çok önem verilmesi, beden eğitimi ve spor organizasyonlarını çocukların yaşam biçimi haline getirilmesi açısından önem taşımaktadır. Bu sebeple okul öncesi öğretmeni, sınıf öğretmeni ve beden eğitimi öğretmeni yetiştirme programlarının tekrar gözden geçirilerek yenilenmesinin gerekli olduğu düşünülmektedir. Bunun yanında öğrencilerin öğretmen kaynaklı öğrenmeleri, öğrenme eğilimleri ve yarışmacı eğilimleri her yaş, cinsiyet ve sınıfta arttırılmalıdır. Hata yapma endişeleri ve çaba sarf etmeden sonuç alma eğilimleri de ortadan kaldırılmalıdır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the study is to examine the impact of motivational climate created by courses in the framework of physical education programmes on goal orientations in terms of different variables. The universe of the study is Mehmetçik, Zağnos Paşa, Ovaköy, Çiğdem Batubey, Şeref Eğinlioğlu and Mehmet Azman Çavuş secondary schools in Karesi and Altıeylül Municipalities of Balıkesir province and the sample is a total of 819 students - 435 girls and 384 boys - studying in the fifth, sixth, seventh and eighth grades. This scale, the validity and reliability of which was tested in the field of physical education by Papaioannou (1994); was adapted by Haslofça (2012) as “Learning and Performance Orientations in Physical Education Classes Questionnaire-LAPOPECQ”. In the analysis of the data, descriptive statistics, t-test, ANOVA and Tukey were applied. Cronbach alpha internal consistency coefficient of the study was 0,86. Significant differences were found when the opinions of the students by gender were studied in terms of dimensions (p<0,05). In addition, significant differences were found between the ages and grades of the students in terms of dimensions (p<0,05). Considering the results, arrangement of secondary school physical education classes so as to create a learning climate and giving importance to participation and effort instead of achievement are important to make physical education and sports activities a lifestyle for the children. For this reason, it is though that reviewing and updating of preschool teacher, primary school teacher and physical education teacher training programmes are necessary. Furthermore, students’ teacher-sourced learnings, learning tendencies and competitive tendencies must be increased with every age, gender and grade. Their concerns to make mistakes and tendencies to get results without making any effort must be eliminated.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeden Eğitimien_US
dc.subjectMotivasyonel İklimen_US
dc.subjectHedef Yönelimen_US
dc.subjectPhysical Educationen_US
dc.subjectMotivational Climateen_US
dc.subjectGoal Orientationen_US
dc.titleBeden eğitimi programlarının oluşturduğu motivasyonel iklimin hedef yönelimlere etkisinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAssessment of the impact of motivational climate created by physical education programmes to goal orientations in terms of same variables
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster