dc.contributor.advisor | Korkusuz, M. Emin | |
dc.contributor.author | Akpınar, Şükran | |
dc.date.accessioned | 2019-07-12T05:14:50Z | |
dc.date.available | 2019-07-12T05:14:50Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Akpınar, Şükran. Blok tabanlı aktif öğrenme etkinlikleri ile basit elektrik devrelerinin öğretimi.Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019. | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/5599 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada yaparak yaşayarak öğrencinin bilgiyi kendisinin yapılandırmasını sağlayan aktif öğrenme yönteminin fizik dersi basit elektrik devreleri konusundaki başarı ve tutumuna etkisi incelenmektedir. Araştırma 2016- 2017 bahar yarıyılında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde öğrenim gören 28 öğrenci ile fizik dersi “Basit Elektrik Devreleri” konusu kapsamında testlerin toplanma süreci dâhil olmak üzere 5 haftalık süre boyunca yürütülmüştür. İlk hafta ön testler uygulanmış, sonraki 3 hafta toplam 9 saat uygulama gerçekleştirilmiş, en son hafta da son test uygulanarak görüşmeler yerine getirilmiştir. 3 haftalık süreçte “Basit Elektrik Devreleri” konusu, öğrencilere verilen problemlerin çözümü için Scratch programlama ortamında kendi kodlamalarıyla geliştirdikleri simülasyon benzeri etkinlikler aracılığıyla öğretilmeye çalışılmıştır. Çalışmada veri toplama araçları olarak Erdal Taşlıdere ve Ali Eryılmaz tarafından geliştirilen “Basit Elektrik Devreleri Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği”, araştırmacı tarafından geliştirilen 17 sorudan oluşan “Basit Elektrik Devreleri Başarı Testi” ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde parametrik test tekniklerinden ilişkili t-testi, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgular neticesinde Scratch programlama ortamı kullanılarak gerçekleştirilen aktif öğrenme ortamının, öğrencilerin Basit Elektrik Devreleri başarılarını artırmada önemli etkiye sahip olduğu, tutum ölçeği ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Yarı yapılandırılmış görüşmelerde öğrenenlerle gerçekleştirilen aktif öğrenme yönteminin görsel içerikler barındırarak kalıcı öğrenmeyi desteklediği, öğrenmeyi somutlaştırdığı, eğlenceli hale getirdiği ve bu yöntemle ders işlenmesinin yaygınlaştırılması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this thesis, learning by doing method, which leads pupil to form the knowledge themselves, and its effects on learners’ behaviour and success is examined. The survey into “simple electrical circuits’ subject in Physics lesson” was conducted on 28 Computer Education and Instructional Technology (CEIT) students during the spring term in 2016-2017 and took a total of five weeks, including the time spent on gathering the tests. Pre-tests were applied during the first week, a total of 9 hour-practice was done during the following 3 weeks, and post tests were applied and interviews were done during the last week. During this 3 week-time, the solution of the problems given to the students on the subject of ‘simple electrical circuits’ was tried to be taught to students through activities like simulation which they themselves developed in Scratch programming environment. In this study, “the Attitude Scale on Simple Electrical Circuits”, which was developed by Erdal Taşlıdere and Ali Eryılmaz, a 17-question test on simple electrical circuits developed by the researcher, and a semi structured interview form were used to gather data. In the evaluation of quantitative data, t-test, one of the related parametric test techniques, and in the analysis of qualitative output, descriptive analysis were used. As a result of the output data received from the research, it has been observed that learning by doing setting that is enabled by using Scratch programming environment has a serious effect on increasing learners success on the subject of ‘simple electrical circuits’, and that there are no significant differences between the results of the attitude scale pre-test and post-test. In the semi structured interviews, it has been concluded that because it contains visual content, the active learning method conducted on students supports permanent learning, makes learning more concrete, and creates learning by entertainment, and that doing by learning method must be made more common. | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Blok Tabanlı Programlama Dilleri | en_US |
dc.subject | Scratch Programlama Dili | en_US |
dc.subject | Aktif Öğrenme | en_US |
dc.subject | Block-Based Programming Languages | en_US |
dc.subject | Scratch Programming Language | en_US |
dc.subject | Active Learning | en_US |
dc.title | Blok tabanlı aktif öğrenme etkinlikleri ile basit elektrik devrelerinin öğretimi | en_US |
dc.title.alternative | Teaching simple electric circuits with block-based active learning activities | |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |