Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞekercioğlu, Ayşe Gül
dc.contributor.authorGümüş, Kübra
dc.date.accessioned2019-07-12T11:22:37Z
dc.date.available2019-07-12T11:22:37Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationGümüş, Kübra. Drama yönteminin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin ses konusundaki başarılarına etkisi ve yönteme yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/5605
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractÖğrenciyi dersin merkezinde tutan, merak etmeye sevk eden, öğrenmeyi öğreten aktif öğrenme yöntemlerinden biri olan drama yöntemi ile öğrencilerin derslere olan ilgi, tutum ve başarısının arttığı düşünülmektedir. Bu çalışma drama yönteminin, fen bilgisi eğitimi öğretmenliği ikinci sınıf öğrencilerinin ses konusundaki akademik başarılarına etkisini ve öğrencilerin drama yöntemine yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim öğretim yılı Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören 25 deney grubu öğrencisi ve 27 kontrol grubu öğrencisi olmak üzere toplam 52 ikinci sınıf öğrencisi oluşturmuştur. Deney grubunda drama yöntemi ile öğretim yapılırken kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemi kullanılmıştır. Araştırma ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desendedir. Veri toplama araçları hem nitel hem de nicel özelliktedir. Veri toplama aracı olarak Ses Başarı Testi, Ses Kavram Testi, Drama Yöntemi Tutum Ölçeği ve Drama Yöntemi Görüş Anketi kullanılmıştır. Veri toplama araçlarından elde edilen nicel veriler SPSS 23 istatistik programı, açık uçlu nitel veriler ise içerik analizi yapılarak analiz edilmiştir. Ses Başarı Testi son test ortalama puanları ön test ortalama puanlarına göre her iki grupta da anlamlı düzeyde artmıştır. Drama yöntemi ile öğretim yapılan deney grubunun Ses Başarı Testi son test puanları geleneksel yöntem ile öğretim yapılan kontrol grubunun son test puanlarına göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Deney grubu Drama Yöntemi Tutum Ölçeği puanları incelendiğinde öğrencilerin drama yöntemine karşı olumlu tutum sergiledikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca Drama yöntemi Görüş Anketi bulguları da bu sonucu desteklemektedir. Yapılan araştırmanın yeni çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractIt is thought that the interest, attitude and success of the students are increased by the drama method, which is one of the active learning methods. Aim of the this research is determine to effect of drama method on the academic achievement of students and their attitudes towards drama method. The research sample consisted of 52 second year students who were 25 experimental group (drama method) students and 27 control group (traditional teaching method) students studying at the Science Education Department of Balıkesir University Necatibey Education Faculty. The research design is a quasi-experimental design with pre-test posttest control group. Sound Achievement Test, Sound Concept Test, Drama Method Attitude Scale and Drama Method Opinion Survey were used as data collection tools. The quantitative data obtained from the measurement tools were analyzed by using SPSS statistic program and the open-ended qualitative data were analyzed by content analysis. The mean scores of the final scores of the Sound Achievement Test were significantly increased in both groups according to the pre-test mean scores. The final scores of the Sound Achievement Tests of the experimental group were found to be significantly higher than the posttest scores of the control group. When the experimental group Drama Method Attitude Scale scores were examined, it was concluded that the students showed a positive attitude towards the drama method. In addition, the findings of the Drama Method Opinion Survey support this conclusion. It is thought that the research will shed light on future studies.en_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından 2018/085 nolu proje ile desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDrama Yöntemien_US
dc.subjectUzayen_US
dc.subjectEvrenen_US
dc.subjectGüneş Sistemien_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectDrama Methoden_US
dc.subjectMethoden_US
dc.subjectSpaceen_US
dc.subjectUniverseen_US
dc.subjectSolar System and Attitude
dc.titleDrama yönteminin fen bilgisi öğretmenliği öğrencilerinin ses konusundaki başarılarına etkisi ve yönteme yönelik tutumlarıen_US
dc.title.alternativeThe effect of drama method on science education students' success on sound subject and attitudes towards the method
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster