Güncel Gönderiler: İşletme-Makale Koleksiyonu
Toplam kayıt 104, listelenen: 41-60
-
Hisse senedi fiyatlarıyla yabancı işlem hacmi arasında nedensellik: Toda-Yamamoto yaklaşımı
(2008)Bu çalışmada İstanbul Menkul Kıymetler Borsasında (İMKB) IMKB100 endeks fiyatlarıyla net yabancı işlem hacmi arasındaki nedensellik incelenmiştir. Ekonometrik metot olarak farklı mertebeden entegre seriler arasındaki ... -
Endüstriyel müşteri sadakati: Müşterinin değer algılaması ve değer odaklılık düzeyinin rolü -GSM sektöründen bir örnek
(2008)Bu çalışma, endüstriyel pazarlarda müşteri sadakati ile müşterinin değer algdaması arasındaki ilişkiyi analiz etmektedir. Ayrıca endüstriyel müşterinin değer algılamasının, müşterinin "değer-odaklı" olup olmaması ile ... -
Gelişmekte olan ülkelerde doğrudan yabancı yatırımlar ve ekonomik büyüme ilişkisi
(2008)Bu çalışmada, doğrudan yabancı yatırımlar ile ekonomik büyüme arasındaki nedensellik ilişkisi, dokuz gelişmekte olan ülkenin 1970–2006 yıllarını kapsayan verileri kullanılarak incelenmiştir. Toda Yamamoto (1995) nedensellik ... -
Yöneticilerin örgütsel bağlılık, iş tatmini ve rol stres kaynakları arasındaki ilişkiler: Yapısal denklem modeliyle beyaz et sektöründe bir alan uygulaması
(2008)Bu çalışmada beyaz et sektöründe yöneticilerin örgütsel bağlılık, iş tatmini ve rol stres kaynakları arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Pilot bölge olarak seçilen Bandırma’daki beş büyük firmanın yöneticilerine uygulanan ... -
Bandırma'nın girişimcilik potansiyelinin değerlendirilmesi
(2008)Girisimcilik konusu son yıllarda genel ve özellikle bölgesel kalkınmanın gelistirilmesinde önemli bir yer tutmakta, bazen de tek strateji olarak hem yönetimlerin hem de akademik çevrelerin ilgisini çekmektedir. Bu baglamda ... -
İşlevsel bir pazarlama aracı olarak yıkama ve bakım etiketleri (kadın tüketicilerin bakım etiketi ve sembollerini algılama davranışları)
(2006)Konfeksiyon ürünlerinin üzerine iliştirilen tanımlayıcı etiketler mamullerin hangi yarı mamullerden yapıldığını, giysinin beden ölçüsünü, bakım yapılırken dikkat edilmesi gereken hususlar ile üreticinin adını ve adresini ... -
Cam tavan sendromu ve kadınların üst düzey yönetici pozisyonuna yükselmelerindeki engeller: Balıkesir örneği
(2007)Kadınların erkeklere oranla, üst yönetimlerde ve stratejik öneme sahip pozisyonlarda temsil güçlerinin az olmasının nedenlerini araştırmak, bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışmada, literatür taramasına dayanarak ... -
Kalite yönetimi çerçevesinde bankalarda çalışan personelin iş tatmini ve iş tatminini etkileyen faktörlerin incelenmesine yönelik bir araştırma
(2006)İş tatmini, isin özellikleriyle çalısanların istekleri birbirine uydugu zaman gerçeklesmektedir. ise karsı pozitif tutum is doyumuna esdegerdir. ise karsı negatif tutum ise is doyumsuzlugu olarak adlandırılabilir. Buradan ... -
Sermaye yapısının belirliyicileri: Türkiye'deki en büyük 1000 sanayi işletmesinde bir uygulama
(2010)Bu çalışmanın amacı Türkiye'deki sanayi işletmelerinde sermaye yapısının belirleyicilerini ve işletmelerin borçlanma davranışlarının açıklanmasında finansal hiyerarşi veya dengeleme kuramlarından hangisinin daha başarılı ... -
Yabancı ziyaretçi sayısının tahmininde box-jenkins modeli, winters yöntemi ve yapay sinir ağlarıyla zaman serisi analizi
(2009)Tahminleme turizmde düzenlemelerin yolmasında büyük öneme sahiptir ve turizm politikalarının oluşturulmasında önemli analitik bir araçtır. Bu çalışmada Türkiye'ye 1986-2007 yıllan arasında gelen yabana turist sayılan ... -
Unfavorable business environment and foreign direct investment activities of Tukish manufacturing firms
(2009)Bu makale, Türkiye’deki olumsuz iş çevresinin Türk imalat sektörü firmalarının doğrudan yurtdışı yatırımlar yoluyla yurtdışına açılmalarındaki etkisini görgül olarak araştırmayı amaçlamaktadır. Makalede, 1980’lerin ... -
Suç gelirlerinin aklanmasının önlenmesinde muhasebe meslek elemanlarının rolleri ve sorumlulukları
(2009)Küresel ekonomide bugün yüklü miktarda paralar bir banka hesabından diger bir hesaba bir klavye tusu ile kolaylıkla transfer edilebilmektedir. Bilisim sektöründe yasanan bu gelisme, küresel bütünlesmeye katkı saglamakla ... -
Online tüketimi teşvik: Sanal ortamda tüketici ikna süreci ve belirleyicileri
(2009)İnternetin bir satış ve pazarlama mecrası olarak işletmelere sunduğu avantajlar belirgin olmakla birlikte, burada asıl sorun; "yeni çağın yeni tüketicileri" olarak adlandırılabilecek olan internet kullanıcılarının fiziksel ... -
Kriz öncesi ve kriz dönemlerinde işletmelerde çalışma sermayesi gereksiniminin belirleyicileri: İMKB imalat sanayi şirketleri üzerine ampirik bir uygulama
(2010)Bu çalışmanın amacı, İMKB’de işlem gören imalat sanayi sektörü şirketlerinde çalışma sermayesi gereksinimini etkileyen değişkenlerin kriz öncesi ve kriz dönemlerinde neler olduğunu tespit etmek ve bu değişkenlerin ilgili ... -
İMKB'de işlem gören reel sektör işletmelerinde ssermaye yapısının belirleyicileri
(2010)Bu çalışmada, IMKB'de işlem gören reel sektör işletmelerinin sermaye yapılarını etkileyen değişkenlerin neler olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır. ÎMKB'de işlem gören 196 reel sektör işletmesine ait veriler, 2001q2 - ... -
İşletmelerde ortaklık yapısında yoğunlaşmanın kaynak yapısı üzerindeki etkisi: İMKB şirketleri üzerine bir uygulama
(2009)Literatürde kaynak yapısını etkileyen ekonomik unsurlara yönelik çok sayıda araştırma olmasına rağmen, kaynak yapısını etkileyen ortaklık yapısı değişkenlerine ilişkin araştırmalar oldukça sınırlı kalmıştır. Bu çalışmanın ... -
İMKB' de spekülatif şişkinlerin test edilmesi
(2009)Bu çalışmanın amacı İMKB’de spekülatif şişkinliklerin varlığının süre verisi (duration) modeli ile test edilmesidir. Bu amaçla İMKB’deki hisse senedi fiyatlarında süre bağımlılığı olup olmadığı McQueen ve Thorley (1994)’nin ...