Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorİkikardeş, Nazlı Yıldız
dc.contributor.authorÖden, İbrahim Murat
dc.date.accessioned2019-09-02T11:47:39Z
dc.date.available2019-09-02T11:47:39Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationÖden, İbrahim Murat. Ortaokul matematik öğretmenlerinin seçmeli matematik uygulamaları dersine ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6151
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu tezin amacı öğretmenlerin yeni öğretim programı (2005) ile hayata geçen Seçmeli Matematik Uygulamaları dersine yönelik düşüncelerini tespit etmek ve öğretmenlerin önerilerini sunmaktır. Araştırma nicel ve nitel yöntemlerin kullanıldığı iki bölümden oluşmaktadır. Çalışma 2016-2017 öğretim yılında Balıkesir ili Altıeylül ve Karesi ilçelerinde bulunan 7 farklı ortaokulda çalışmakta olan toplam 77 matematik öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ilk bölümünde, öğretmenlere Seçmeli Matematik Uygulamaları dersinin programına yönelik görüşlerini almak amacıyla “Seçmeli Matematik Uygulamaları Dersi Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri Anketi” uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde, nicel verileri desteklemek ve dersin işlenişiyle ilgili problemleri ve çözüm önerilerini tespit etmek amacıyla öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler anketin uygulandığı öğretmenler arasından rastgele seçilen 7 öğretmene uygulanmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Sonuçta, öğretmenlerin Seçmeli Matematik Uygulamaları dersinin gerekli olduğu düşüncesine sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca bu dersin işlenişine dair problemler belirlenmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to determine the opinions of the teachers about the Elective Mathematics Practices course which was introduced with the new curriculum (2005) and to present the suggestions of the teachers. The research consists of two parts using quantitative and qualitative methods. The research was carried out in 2016-2017 academic year, seven different secondary school in province of Balikesir, Altıeylül and Karesi, with 77 mathematics teachers, who studying and working in these schools. In the first part of the research, "Teachers’ views Survey on Elective Mathematics Applications Course prgramme " which applied to the teachers in order to get their views on the program of the Elective Maths Practices course. The data obtained from the questionnaire were analyzed with the help of SPSS program. In the second part of the study, semi-structured interviews were conducted with the teachers in order to support the quantitative data and to identify the problems and solution suggestions related to the course. Semi-structured interviews were applied to 7 randomly selected teachers among the teachers. The data obtained from the interviews were analyzed with content analysis method. Consequently it was found that teachers had the idea that the Elective Maths Practices course was necessary. In addition, problems related to the processing of this course were determined and solution suggestions were presented.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrtaokul Matematik Programıen_US
dc.subjectSeçmeli Dersleren_US
dc.subjectSeçmeli Matematik Uygulamaları Dersien_US
dc.subjectÖğretmen Görüşlerien_US
dc.subjectSecondary Mathematics Curriculumen_US
dc.subjectElective Coursesen_US
dc.subjectElective Mathematics Practices Courseen_US
dc.subjectTeachers’ Opinionsen_US
dc.titleOrtaokul matematik öğretmenlerinin seçmeli matematik uygulamaları dersine ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeMiddle school mathematics teachers’ views on the elective mathematics practice courseen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster