Seçmeli zekâ oyunları dersine ilişkin öğretmen görüşleri
Künye
Yılmaz, Şule. Seçmeli zekâ oyunları dersine ilişkin öğretmen görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.Özet
Bu tez, ortaokul öğretmenlerinin “Seçmeli Zekâ Oyunları” dersi ile ilgili düşüncelerini belirlemeyi ve öğretmenlerin önerilerini sunmayı amaçlamaktadır. Araştırma hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerini içermektedir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 öğretim yılında Balıkesir ili Karesi ve Altıeylül ilçelerinde Seçmeli Zekâ Oyunları dersini veren 52 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın ilk bölümünde öğretmenlere Seçmeli Zekâ Oyunları dersinin programına yönelik görüşlerini almak amacıyla “Seçmeli Zekâ Oyunları Dersi Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri Anketi” uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde nicel veriyi desteklemek ve dersle ilgili sorunları ve çözüm önerilerini belirlemek amacıyla öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğretmenler arasından rastgele seçilen 6 öğretmene uygulanmıştır. Görüşmelerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sonuçta, Seçmeli Zekâ Oyunları dersine giren öğretmenlerin bu dersin öğretim programının kazanımlarına, içeriğine, sürecine ve değerlendirilmesine ilişkin görüşlerinin cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem ve branş değişkenleri bakımından hiçbir şekilde farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bu dersin işlenişine dair sorunlar belirlenmiş ve çözüm önerileri sunulmuştur. This thesis aimed to determine the thoughts of middle school teachers towards “The Elective Mental Games” course and to present the suggestions of the teachers. The research included both quantitative and qualitative research methods. The study group of the research consisted of 52 teachers who are teaching “The Elective Mental Games Course” in Karesi and Altıeylül districts of Balıkesir province in the 2018-2019 academic year. In the first part of the research, “Survey of Determining the Teachers’ Opinion on the Program of the Elective Mental Games Course” which applied to the teachers in order to get their views on the program of the Elective Mental Games Course. The data obtained from the questionnaire was analyzed using SPSS package program. In the second part of the research, semi-structured interviews were conducted with the teachers in order to support the quantitative data and to determine the problems and solution suggestions related to the course. The semi-structured interviews were applied to 6 randomly selected teachers among the teachers. Content analysis method was used in the analysis of interviews. Consequently, it is concluded that the opinions of the teachers who have entered “The Elective Mental Games” course on the gains, content, process and evaluation of curriculum don’t differ in terms of gender, educational status, professional seniority and branch variables. In addition problems related to the processing of this course were determined and solution suggestions were presented.