Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÜzel, Devrim
dc.contributor.authorHasar, Berk
dc.date.accessioned2019-09-02T11:51:04Z
dc.date.available2019-09-02T11:51:04Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationHasar, Berk. Farklı matematiksel motivasyon düzeylerine sahip 6. sınıf öğrencilerinin tam sayılar alt öğrenme alanındaki bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6157
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yapılandırmacı öğrenme kuramı temelinde; farklı başarı ve matematiksel motivasyon düzeylerine sahip öğrencilerin, bilgiyi oluşturma ve pekiştirme süreçlerini incelemektir. Araştırma yöntemi olarak karma araştırma yöntemlerinden açımlayıcı sıralı desen kullanılmıştır. Çalışmanın yapılacağı okulun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Daha sonra araştırmanın nicel kısmında çalışılan yüz elli üç öğrenciye Matematik Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği ve Matematik Başarı Testi uygulanmıştır. Araştırmanın nitel bölümünde çalışma grubunu oluşturabilmek için uygulanan test ve ölçek sonuçları betimsel istatistik yöntemi ile analiz edilmiş ve bu analizler sonucunda amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan maksimum çeşitlilik yöntemi kullanılmıştır. Uygulanan ölçek ve testlere göre matematiksel başarı düzeyi yüksek-orta-düşük ve matematiksel motivasyon düzeyi yüksek-orta olacak şekilde daha önce tam sayılar konusunu öğrenmemiş altı öğrenci araştırmanın nitel bölümündeki çalışma grubunu oluşturmuştur. Nitel kısımda çalışma grubuna uygulanan veri toplama araçları; yapılandırmacı öğrenme kuramının ilkelerine uygun oluşturulmuş Örnek Olay Etkinliği ve Pekiştirme Etkinliği ile görüşme, gözlem ve doküman analizinden oluşmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler sırasında soru sorma yöntemi olarak ise klinik mülakat yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri RBC+C teorisi yardımıyla betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda fırsat verildiğinde tüm öğrencilerin yapılandırmacı öğrenme kuramı ilkelerine uygun olarak hazırlanmış öğrenme ortamlarında araştırmacının öğrencinin güçlük yaşadığı kısımlarda yönlendirme soruları yardımıyla rehber olması sebebiyle tam sayılar bilgisini oluşturabildikleri gözlemlenmiştir. Başarı düzeyi düşük olan öğrenciler başarı düzeyi yüksek olan öğrencilere göre bilgiyi oluşturma aşamalarında daha çok zorlanmıştır. Örnek Olay etkinliğindeki başarı düzeyi yüksek olan öğrencilerin pekiştirme süreçlerini daha başarılı bir şekilde gerçekleştirdikleri görülmüştür. Bunun yanı sıra dört hafta sonra yapılan Pekiştirme Etkinliği sırasında motivasyon düzeyi diğer öğrencilerden daha yüksek olan öğrencilerin pekiştirme süreçlerini daha başarılı bir şekilde gerçekleştirdikleri gözlemlenmiştir. Bu durumun sonucunda bilgininin ilk oluşum sürecinde ve yakın zaman aralığında yapılan pekiştirmede başarı düzeyi etkili olurken belirli bir zaman geçmesi sonucunda yapılacak olan pekiştirmede motivasyon düzeyi daha etkili olduğu söylenebilir. Dolayısıyla motivasyon düzeyinin bilgiyi oluşturma ve pekiştirme sürecinde bilginin kalıcılığını etkilediği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is based on constructivist learning theory; students with different levels of success and mathematical motivation, knowledge construction and examine the consolidation process. Mixed research method was used as the research method. An exploratory pattern was used as a research design. The typical sampling method was used in order to determine the school to be conducted. After the selection of the school, in order to determine the mathematical motivation and mathematics achievement of the hundred and fifty three students who were studied in the quantitative part of the study, the Motivation Scale for Mathematics Course and Mathematics Achievement Test were applied. In the qualitative part of the study, the test and scale results were analyzed by using descriptive statistical method. Taking into consideration the results of these analyzes, one of the purposeful sampling methods, maximum diversity method is used. According to the scale and tests applied, the level of mathematical achievement is high-middle-low and the level of mathematical motivation level is high-middle. Six students who did not learn the issue of integers form the working group in the qualitative part of the research. The data collection tools applied to the working group in the qualitative part consist of interview, observation and document analysis with the Case Study Event and Consoldation Event which was formed in accordance with the principles of constructivist learning theory. During the semi-structured interviews conducted in accordance, clinical interview method was used as a questioning method. These research’s data were analyzed descriptively with RBC+C theory. It was seen that the students who have high level of success in Case Study Event performed their consolidation process more successfully. In addition, it was observed that the students who had higher motivation level than the other students during the Consoldation Event performed four weeks later performed the consolidation process more successfully. As a result of this situation, the success level was effective in the initial construction of the knowledge and the consolidation performed in the near time interval. However, it can be said that the level of motivation is more effective in consolidating after a certain period of time. Therefore, it can be said that motivation level affects the permanence of knowledge in the process of constructing and consolidating information.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectRBC+C Modelien_US
dc.subjectBilgiyi Oluşturmaen_US
dc.subjectYapılandırmacı Öğrenme Kuramıen_US
dc.subjectMatematiksel Motivasyonen_US
dc.subjectPekiştirmeen_US
dc.subjectRBC+C Modelen_US
dc.subjectConstructing Knowledgeen_US
dc.subjectConstructivist Learning Theoryen_US
dc.subjectMathematical Motivationen_US
dc.subjectConsolidationen_US
dc.titleFarklı matematiksel motivasyon düzeylerine sahip 6. sınıf öğrencilerinin tam sayılar alt öğrenme alanındaki bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation of knowledge construction processes of 6th grade students about issue of integers who different mathematical motivation levelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster