Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKüçüközer, H. Asuman
dc.contributor.authorAygün, Funda Gülsüm
dc.date.accessioned2019-09-02T11:54:35Z
dc.date.available2019-09-02T11:54:35Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationAygün, Gülsüm Funda. Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin enerji ile ilgili kavramları anlama düzeylerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6158
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul 8. sınıfta öğrenim gören öğrencilerin enerji, enerji kaynakları, enerji korunumu, enerji formları ve enerji dönüşümü kavramlarını anlama düzeyleri ile bu kavramlarla ilgili kavram yanılgılarını belirlemektir. Araştırma nitel bir araştırmadır. Kavramsal anlama anketi oluşturulmuş ve uygulanmıştır. Anket 8 açık uçlu sorudan oluşmaktadır. Anket 111 adet sekizinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Öğrencilerin yanıtlarına içerik analizi yapılmıştır. Öğrencilerin enerji kaynakları, enerji formları ve enerji dönüşümü konusunda kavram yanılgılarına sahip oldukları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the concepts of energy, energy resources, energy conservation, energy forms and energy transformation concepts of the students in the 8th grade of secondary school and their misconceptions about these concepts. Research is a qualitative research. A conceptual comprehension survey was developed and implemented. The questionnaire consists of 8 open-ended questions. The questionnaire was applied to 111 eighth grade students. Content analysis was performed on students' responses. Students have misconceptions about energy resources, energy forms and energy transformation.en_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından 2013-28 nolu proje ile desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectEnerjien_US
dc.subjectEnerji Dönüşümüen_US
dc.subjectKavramsal Anlamaen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectEnergyen_US
dc.subjectEnergy Transformationen_US
dc.subjectConceptual Understandingen_US
dc.titleOrtaokul 8. sınıf öğrencilerinin enerji ile ilgili kavramları anlama düzeylerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the levels of 8th grade secondary school students' understanding energy related conceptsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster