dc.contributor.advisor | Azizoğlu, Nursen | |
dc.contributor.author | Türker, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2019-09-02T11:59:09Z | |
dc.date.available | 2019-09-02T11:59:09Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Türker, İsmail. Öğretmen adaylarının fen laboratuvarı deney prosedürlerinin akış diyagramları ile
düzenlenmesine ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/6166 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Fen bilimleri genellikle soyut ve karmaşık kavramları içerdiğinden fen bilimlerinde deney ve gözlem oldukça önem taşımaktadır. Bu çalışma, fen bilgisi eğitimi programında öğrenim gören öğretmen adaylarının fen laboratuvarı deney prosedürlerinin akış diyagramları ile düzenlenmesine ilişkin görüşlerini belirlemek
amacıyla yapılmıştır. Çalışma, tarama modelinin kullanıldığı nitel bir araştırmadır. Bu amaçla 2018-2019 eğitim öğretim yılı Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi programında 3. sınıf öğretmen adaylarından 20 tanesi
uygun örnekleme ile seçilmiştir. Öncelikle, Fen Bilgisi Eğitimi programında yer alan Genel Kimya Laboratuvarı 1 ve Genel Kimya Laboratuvarı 2 derslerinin içeriğine dikkat edilerek toplamda altı adet deney seçilmiş ve akış diyagramları ile tekrar
düzenlenmişlerdir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından 8 soruluk bir anket oluşturulmuştur. Bu anket ile birlikte, akış diyagramları ile düzenlen fen deney prosedürleri ve klasik fen deney öğretmen adaylarına verilmiş; öğretmen adaylarının iki tür deney prosedürünü kıyaslayarak ankette yer alan sorulara cevap vermeleri istenmiştir. Öğretmen adaylarının ankette yer alan sorulara verdikleri cevaplar içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Analiz sonucunda, öğretmen adaylarının
görüşleri iki kategori altında toplanmıştır: olumlu ve olumsuz görüşler. Akış diyagramları ile düzenlenen fen deney prosedürleri hakkında öğretmen adayları
sıklıkla olumlu görüşler bildirirken; olumsuz görüşlere de sahip oldukları belirlenmiştir. Olumlu görüşler kategorisi altında, akış diyagramları ile düzenlenen fen deney prosedürlerinin ilgi çekici oldukları, deney basamaklarının daha kolay takip edilir olduğu, merak uyandırdıkları gibi ifadelere yer verildiği görülmüştür. Olumsuz görüşler kategorisi altında ise, diyagramların hazırlanmasının zaman alıcı olacağı, dikkat dağıtabileceği gibi ifadeler yer almıştır. | en_US |
dc.description.abstract | Since science usually contains abstract and complex concepts, experiment and observation are very important in that field. The aim of this study, is to determine the pre-service elementary science teachers’ opinions on organizing science laboratory experiment procedures with flowcharts. This study is a qualitative in nature, with survey research design. The participants of the study were 20 preservice teachers selected through convenience sampling among the 3th year preservice teachers at the Elementary Science Teacher training program during the academic year of 2018-2019 in Necatibey Faculty of Education, Balıkesir University. Taking into account the content of the General Chemistry Laboratory 1 and General Chemistry Laboratory 2 courses in the Elementary Science Teacher training program, the total of six experiments were chosen and re-designed using flowcharts. As data gathering tool, a questionnaire including 8 open-ended questions was used. The questionnaire and examples of both of the classical science experiment procedures and science experiment procedures re-designed using flowcharts were administered to the pre-service elementary science teachers. The teacher candidates were asked to compare both of the procedures and answer the questions in the questionnaire. The answers were analyzed through content analysis method. The answers were grouped under two main categories: positive opinions and negative opinions. While the positive opinions on the organizing experiment procedures with flowcharts were frequent, although rare there were also negative opinions. Under the category of positive opinions there were statements like that the procedures organized with flowcharts are more attractive, may arouse the students’ interest, and that the procedures organized with flowcharts make easier to follow the experiment’s steps. Under the category of negative opinions, there were statements like that the flowcharts are distracting, and that preparing flowcharts is time consuming. | en_US |
dc.description.sponsorship | Bu tez çalışması Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından 2016/159 nolu proje ile desteklenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Akış Diyagramı | en_US |
dc.subject | Klasik Deney | en_US |
dc.subject | Görev (Task) Analizi | en_US |
dc.subject | Flowchart | en_US |
dc.subject | Classical Experiment Procedures | en_US |
dc.subject | Task Analysis | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarının fen laboratuvarı deney prosedürlerinin akış diyagramları ile düzenlenmesine ilişkin görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Pre-service teachers’ opinions on organizing science laboratory experiment procedures with flowcharts | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |