Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAzizoğlu, Nursen
dc.contributor.authorTürker, İsmail
dc.date.accessioned2019-09-02T11:59:09Z
dc.date.available2019-09-02T11:59:09Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationTürker, İsmail. Öğretmen adaylarının fen laboratuvarı deney prosedürlerinin akış diyagramları ile düzenlenmesine ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6166
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractFen bilimleri genellikle soyut ve karmaşık kavramları içerdiğinden fen bilimlerinde deney ve gözlem oldukça önem taşımaktadır. Bu çalışma, fen bilgisi eğitimi programında öğrenim gören öğretmen adaylarının fen laboratuvarı deney prosedürlerinin akış diyagramları ile düzenlenmesine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma, tarama modelinin kullanıldığı nitel bir araştırmadır. Bu amaçla 2018-2019 eğitim öğretim yılı Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi programında 3. sınıf öğretmen adaylarından 20 tanesi uygun örnekleme ile seçilmiştir. Öncelikle, Fen Bilgisi Eğitimi programında yer alan Genel Kimya Laboratuvarı 1 ve Genel Kimya Laboratuvarı 2 derslerinin içeriğine dikkat edilerek toplamda altı adet deney seçilmiş ve akış diyagramları ile tekrar düzenlenmişlerdir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından 8 soruluk bir anket oluşturulmuştur. Bu anket ile birlikte, akış diyagramları ile düzenlen fen deney prosedürleri ve klasik fen deney öğretmen adaylarına verilmiş; öğretmen adaylarının iki tür deney prosedürünü kıyaslayarak ankette yer alan sorulara cevap vermeleri istenmiştir. Öğretmen adaylarının ankette yer alan sorulara verdikleri cevaplar içerik analizi yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Analiz sonucunda, öğretmen adaylarının görüşleri iki kategori altında toplanmıştır: olumlu ve olumsuz görüşler. Akış diyagramları ile düzenlenen fen deney prosedürleri hakkında öğretmen adayları sıklıkla olumlu görüşler bildirirken; olumsuz görüşlere de sahip oldukları belirlenmiştir. Olumlu görüşler kategorisi altında, akış diyagramları ile düzenlenen fen deney prosedürlerinin ilgi çekici oldukları, deney basamaklarının daha kolay takip edilir olduğu, merak uyandırdıkları gibi ifadelere yer verildiği görülmüştür. Olumsuz görüşler kategorisi altında ise, diyagramların hazırlanmasının zaman alıcı olacağı, dikkat dağıtabileceği gibi ifadeler yer almıştır.en_US
dc.description.abstractSince science usually contains abstract and complex concepts, experiment and observation are very important in that field. The aim of this study, is to determine the pre-service elementary science teachers’ opinions on organizing science laboratory experiment procedures with flowcharts. This study is a qualitative in nature, with survey research design. The participants of the study were 20 preservice teachers selected through convenience sampling among the 3th year preservice teachers at the Elementary Science Teacher training program during the academic year of 2018-2019 in Necatibey Faculty of Education, Balıkesir University. Taking into account the content of the General Chemistry Laboratory 1 and General Chemistry Laboratory 2 courses in the Elementary Science Teacher training program, the total of six experiments were chosen and re-designed using flowcharts. As data gathering tool, a questionnaire including 8 open-ended questions was used. The questionnaire and examples of both of the classical science experiment procedures and science experiment procedures re-designed using flowcharts were administered to the pre-service elementary science teachers. The teacher candidates were asked to compare both of the procedures and answer the questions in the questionnaire. The answers were analyzed through content analysis method. The answers were grouped under two main categories: positive opinions and negative opinions. While the positive opinions on the organizing experiment procedures with flowcharts were frequent, although rare there were also negative opinions. Under the category of positive opinions there were statements like that the procedures organized with flowcharts are more attractive, may arouse the students’ interest, and that the procedures organized with flowcharts make easier to follow the experiment’s steps. Under the category of negative opinions, there were statements like that the flowcharts are distracting, and that preparing flowcharts is time consuming.en_US
dc.description.sponsorshipBu tez çalışması Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından 2016/159 nolu proje ile desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkış Diyagramıen_US
dc.subjectKlasik Deneyen_US
dc.subjectGörev (Task) Analizien_US
dc.subjectFlowcharten_US
dc.subjectClassical Experiment Proceduresen_US
dc.subjectTask Analysisen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının fen laboratuvarı deney prosedürlerinin akış diyagramları ile düzenlenmesine ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativePre-service teachers’ opinions on organizing science laboratory experiment procedures with flowchartsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster