Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGür, Hülya
dc.contributor.authorAykurtlu, Gamze
dc.date.accessioned2019-10-01T13:40:22Z
dc.date.available2019-10-01T13:40:22Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationAykurtlu, Gamze. 9. sınıf öğrencilerinin kesir ve yüzde problemleri konusunda problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6561
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışmada, 9. sınıf öğrencilerinin “Kesir ve Yüzde Problemleri” konusundaki problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Kocaeli’nin Gebze ilçesinde bulunan bir lisenin 2017-2018 eğitim-öğretim yılındaki 165 tane 9. sınıf öğrencisi ve aynı 165 öğrenci içerisinden seçilen ve 10. sınıfa geçen, 2018-2019 eğitim-öğretim yılındaki 67 tane 10. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Problem Çözme Başarı Testi I ve Problem Kurma Beceri Testi I” öntest ve “Problem Çözme Başarı Testi II ve Problem Kurma Beceri Testi II” sontest olarak kullanılmıştır. Araştırma modeli, yarı deneysel ön test-son test kontrol gruplu deneysel model olan boylamsal bir çalışmadır. Problem çözme ve problem kurma soruları değerlendirme rubriği kullanılarak analiz edilmiştir. İçerik analizi yapılırken etkileşimli veri analizinin aşamalarından yararlanılmıştır. 9. sınıf öğrencilerinin problem çözmede ve problem kurmada başarısız olduğu görülmüştür. 9. ve 10. sınıf problem çözme başarıları karşılaştırıldığında ise 9. sınıftaki öğrencilerin problem çözme başarılarının 10. sınıftaki durumlarına göre daha başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Problem kurma becerileri karşılaştırıldığında ise 10. sınıftaki öğrencilerin problem kurma becerilerinin 9. sınıftaki durumlarına göre daha başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine 9th grade students’ problem solving success and problem posing ability. The study group of the research includes 165 9th grade students who are in high school in the Kocaeli/Gebze province in the 2017-2018 academic year and 67 students of them who passed 9th grade and started to 10th grade in the 2018-2019 academic year. As the data collection tool, “Problem Solving Success Test I and Problem Posing Ability Test I” have been used as pre-test and “Problem Solving Success Test II and Problem Posing Ability Test II” have been used as post-test for this study. The research is longitudinal study which is semi-experimental design with pre-test and post-test control groups. Problem solving and problem posing questions were analyzed by using the evaluation rubric. While we making context analyze, we have benefited from the stages of data analyzing. It was seen that 9th grade students are unsuccessful in solving problems and posing problems. 9th grade students failed to solve and pose problems. When the 9th and 10th grades problem solving successes are compared, it is concluded that the 9th grade students’problem solving progress is more successful than their 10th grade progress. When the 9th and 10th grades problem posing abilities are compared, it is concluded that the 10th grade students’problem posing ability is more successful than their 9th grade progress.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik Öğretimien_US
dc.subjectProblem Çözmeen_US
dc.subjectProblem Kurmaen_US
dc.subjectKesir ve Yüzde Problemlerien_US
dc.subjectMathematics Teachingen_US
dc.subjectProblem Solvingen_US
dc.subjectProblem Posingen_US
dc.subjectFraction and Percentage Problemsen_US
dc.title9. sınıf öğrencilerinin kesir ve yüzde problemleri konusunda problem çözme başarılarının ve problem kurma becerilerinin belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermination of problem solving success and problem posing ability of 9th grade students about fraction and percentage problemsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster