Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArkan, Burcu
dc.contributor.authorKoç, Kıymet
dc.date.accessioned2019-10-01T13:47:32Z
dc.date.available2019-10-01T13:47:32Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationKoç, Kıymet. Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin okuldan memnuniyet düzeyleri ve akademik başarı puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/6578
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Hemşirelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu çalışma sağlık bilimleri fakültesi hemşirelik bölümü öğrencilerinin okuldan memnuniyet durumlarını belirlemek ve memnuniyet durumları ile akademik başarı puanları arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırma için gerekli izinlerden alındıktan sonra, Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesinde 2018-2019 güz yarıyılında öğrenim gören, araştırmaya katılmaya gönüllü olan ve formları eksiksiz dolduran 413 hemşirelik öğrencisi ile yapılmıştır. Veri toplamı aracı olarak Sosyodemografik Veri Formu ve Öğrenci Doyum Ölçeği-Kısa Formukullanılmıştır. Akademik başarı puanları ise 2018-2019 yılı güz döneminin tüm not girişleri yapıldıktan sonra öğrenci bilgi sisteminden alınmıştır. Verilerin incelenmesinde; Shapiro-Wilk testi, t-testi ve tek yönlü varyans analizi, Pearson korelasyonkatsayısı yöntemleri kullanılmıştır. Öğrenci doyum ölçeği kısa formundan alınan toplam puan 181,18±29,55’ tir (en az 65, en fazla 265 puan).Alt ölçekler bazında değerlendirildiğinde; en yüksek puan ortalamasını kararlara katılım alt ölçeği (3,54±0,64) almıştır ve sırasıyla öğretim elemanları (3,51±0,61), eğitim ve öğretimin niteliği (3,43±0,64), okul yönetimi (3,36±0,66), bilimsel sosyal ve teknik olanaklar (3,28±0,67) alt ölçekleri takip etmektedir. Yapılan istatistiksel analiz sonucunda öğrencilerin akademik ortalamaları ile öğrenci doyum ölçeğinden aldıkları puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmamıştır (p>0,05). Sonuç olarak; öğrencilerin memnuniyet durumları orta düzeyin biraz üzerinde tespit edilmiştir ve akademik başarıları ile ilişkisi bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractThis study has been performedto determinedthe school satisfaction levels of nursing students and to investigate the relationship between academic success mean and school satisfactionmean. After obtaining the necessary permissions for Research, Faculty of Health Sciences of the Uludag University in Bursa 2018-2019 studying in fall semester, which volunteered to participate in the study and complete fill out forms that are made with 413 nursing students.Inthe data collection method, ıt was usedSocio-demographic Form and Student Satisfaction Scale Form. The academic success meanwas gathered from student information system after all grades data were entered into the system. To analyze the data, Shapiro-Wilk test, t-test, one dimensional variance analysis and Pearson correlation factor analysis were used. The total score obtained from student satisfaction scale form is 181,18±29,55(minimum 65, maximum 265 points). When analyzed on the basis of sub-scales; the scores are decisional involvement scale (3,54±0,64), instructor (3,51±0,61) and educational quality (3,43±0,64), school management (3,36±0,66), scientific, social and technical facilities (3,28±0,67), respectively. According to statistical analysis results, there is not a statistically significant relationship between student academic success scores and student satisfaction scores (p>0,05). As a result; the satisfaction level of the students was found to be slightly above the middle level and it was not associated with academic achievement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.subjectHemşirelik Öğrencilerien_US
dc.subjectMemnuniyeten_US
dc.subjectÖğrenci Doyumuen_US
dc.subjectÖğrenci Memnuniyetien_US
dc.subjectAcademic Successen_US
dc.subjectNursing Studentsen_US
dc.subjectSatisfactionen_US
dc.subjectStudent Satisfactionen_US
dc.titleSağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin okuldan memnuniyet düzeyleri ve akademik başarı puanları arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between school satisfaction levels and academic achievement scores of Faculty of Health Sciences studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster