Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKelleci, Meral
dc.contributor.authorAvcı, Dilek
dc.contributor.authorErsan, Erdal
dc.contributor.authorDoğan, Selma
dc.date.accessioned2019-10-17T07:02:12Z
dc.date.available2019-10-17T07:02:12Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn1302-6631
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5455/apd.151210
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/7435
dc.descriptionAvcı Dilek (Balıkesir author)en_US
dc.description.abstractObjective: The study aimed to determine the effects of the anger management program based on cognitive behavioral techniques on adolescents. anger and assertiveness levels. Methods: The study employed an experimental design with pretest-posttest measures and a control group. State-Trait Anger Expression Inventory (STAXI) and Rathus Assertiveness Inventory (RAI) were applied to 9th grade high school students. Fifty-one students who met the inclusion criteria of the study were randomly matched in terms of gender and their scale scores and assigned to experimental and control groups. At the end of the group work, the scales were reapplied to the students both in the experimental group and in the control group. The data was analyzed by SPSS 16.0 statistical package programme and Levene test, t test and chi square test were used. Results: During the first measurement, there was not a statistically significant difference between the STAXI and RAI scores of the experimental and control groups. The measurement conducted with STAXI after the program revealed that the mean scores for the trait anger, anger-in, and anger-out subscales were lower in the experimental group than in the control group, and for the anger control subscale, the mean scores were higher in the experimental group than in the control group and the difference was highly significant. After the program, the mean RAI score of the experimental group was higher than that of the control group, and the difference was statistically significant. Conclusion: The results of this study revealed that the anger management program based on cognitive behavioral techniques decreased students. trait anger levels and helped them express their anger appropriately, manage their anger and develop an assertive behavior.en_US
dc.description.abstractAmaç: Çalışmada bilişsel davranışçı tekniklere dayalı olarak hazırlanan öfke yönetimi programının lise öğrencilerinin öfke ve atılganlık düzeylerine etkisini belirlemek amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma ön test-son test kontrol gruplu deneysel çalışma deseninde yürütülmüştür. Bir lisede dokuzuncu sınıfta öğrenim gören öğrencilere Sürekli Öfke ve Öfke Tarz Ölçeği (SÖÖTÖ) ile Rathus Atılganlık Ölçeği (RAÖ) uygulanmıştır. Araştırmaya alınma ölçütlerini karşılayan 51 öğrenci randomize olarak cinsiyet ve ölçek puanları açısından eşleştirilerek deney ve kontrol grubuna atanmıştır. Deney grubundaki öğrenciler 12’şer kişilik iki gruba ayrılmıştır. Grup haftada bir gün, bir buçuk saat süreyle toplanmış ve çalışma 10 hafta devam etmiştir. Grup çalışmasının bitiminde deney ve kontrol grubundaki öğrencilere ölçekler tekrar uygulanmıştır. Veriler SPSS 16.0 istatistik paket programında değerlendirilmiş, çözümlemede Levene testi, ki-kare ve t testi kullanılmıştır. Bulgular: Deney ve kontrol grubunun SÖÖTÖ ve RAÖ puanları arasında ilk ölçümde istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmamıştır. Programdan sonra yapılan ölçümde SÖÖTÖ sürekli öfke, öfke içte ve öfke dışta alt ölçek puan ortalamaları deney grubunda kontrol grubundan düşük; öfke kontrol alt ölçeğinde ise deney grubunun puan ortalaması kontrol grubundan yüksek olup, farkın anlamlı olduğu belirlenmiştir. Programdan sonra deney grubunun RAÖ puan ortalamasının ise, kontrol grubundaki öğrencilerden daha yüksek olduğu saptanmıştır. Sonuç: Bu çalışmanın sonuçları bilişsel davranışçı tekniklere dayalı olarak oluşturulan öfke yönetimi programının öğrencilerin sürekli öfke düzeyinde azalma, öfkeyi uygun biçimde belirtme, öfkeyi kontrol etme ve atılgan bir şekilde davranış geliştirmeyi sağladığını göstermiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherCumhuriyet Üniv. Tip Fak. Psikiyatri Anabilim Dalien_US
dc.relation.isversionof10.5455/apd.151210en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectCognitive-Behavioral Approachen_US
dc.subjectAnger Management Programen_US
dc.subjectAssertivenessen_US
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectAnger Managementen_US
dc.titleEffects Of The Anger Management Program Based On Cognitive Behavioral Techniques On High School Students' Anger And Assertiveness Levelsen_US
dc.title.alternativeBilişsel davranışçı tekniklere dayalı öfke yönetimi programının lise öğrencilerinin öfke ve atılganlık düzeylerine etkisien_US
dc.typearticleen_US
dcterms.subjectBilişsel Davranışçı Yaklaşımen_US
dcterms.subjectÖfke İle Baş Etme Programıen_US
dcterms.subjectAtılganlıken_US
dcterms.subjectErgenliken_US
dcterms.subjectÖfke Yönetimien_US
dc.relation.journalAnadolu Psikiyatri Dergisi-Anatolian Journal of Psychiatryen_US
dc.contributor.departmentSağlık Bilimleri Fakültesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage296en_US
dc.identifier.endpage303en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster