Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzkul, Muhammet Murat
dc.contributor.authorYamlı, Zeynep
dc.date.accessioned2019-11-01T06:55:49Z
dc.date.available2019-11-01T06:55:49Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationYamlı, Zeynep. Savaş ve çocuk konusunun eserlere yansıması üzerine toplumsal bir değerlendirme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9446
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstract21. yüzyıl gündeminin çoğunu oluşturan savaş, toplumların tamamını etkilemektedir. Savaş, ardında bütün toplumu kapsayan bir enkaz bırakmaktadır. Etkileri bu denli sarsıcı olan savaş olgusundan en fazla etkilenen grup ise tartışmasız çocuklardır. Savaş esnasında maddi ve manevi kayıplar yaşayan çocuk, büyük sorunlar yaşamaktadır. Bu sorunlar eğer aile varsa eğitim desteği ile telafi edilebilir nitelik kazanırken ailenin olmaması durumunda daha derin izler bırakmaktadır. Bu izlerden en büyüğü ise çaresiz ve seçenek tanınmayan çocukların askerleştirilmesi; çocukların askerliğe zorlanmasıdır. Tezimiz boyunca terminolojide geçtiği şekilde çocuk asker olarak ifade edeceğiz. Toplumda bu konuda yapılması gereken ise savaş çocuklarına yönelik farkındalık yaratarak, bu çocuklara karşı tutumlarda değişiklik sağlayabilmektir. Bunu yaparken çalışmamız içinde savaş çocuklarının yaşadıklarını veya yaşamak zorunda kaldıkları durumları tahlil edebilmek için (çocuk askerlerle ilgili çalışmalar ve metinler) eserler araç olarak kullanılmıştır. Eserler toplumun gerçekliklerinden etkilenerek oluşturuldukları için savaş çocuklarının içinde bulundukları durumu bizlere aktarmakta çok başarılıdır. Çalışma içerisinde kullanılan eserler kurgu olmayıp, gerçek olay ve kişilerden yola çıkılarak yazılmış eserlerdir. Anlaşılacağı üzere çalışmamızın amacı savaş ve çocuk gibi iki büyük olgunun yanyana gelince toplumda oluşturduğu yıkıcı etkiyi aktarabilmektir.en_US
dc.description.abstractWar, predominantly the agenda of 21. century, highly affects all the societies. War leaves behind a wholly damaged society. The fact of war, whose effects are highly damaging, affects the kids at the very most. During war, the kids who experience financial and emotional loss are left alone with major problems. If there is a family and a provided education system, these problems may be compensated. On the other hand, if there aren’t any family or a provided education support, it may leave bigger marks on a kid. The biggest mark of all is described with the desperate kid becoming a soldier. Throughout our thesis, we are going to refer it as a kid soldier, which is written the same in terminology. In society, the actions are to be taken to change the approach towards the kids of war by creating awareness towards these kids. While doing this,in our study, the works are used as a tool(studies and articles about kid soldiers) to understand and later give voice to the situations of the kids of war had gone through or had been obliged to do. Due to the fact that the Works are composed of the realities of the society, they are quite successful at narrating the situations the kids of war are in. The Works used in the study are inspired by real stories and people. As it understood, the purpose of the study is to narrate the destructive damage the society is subjected to when the two significant facts like war and child encounter.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSavaşen_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectÇocuk-Askeren_US
dc.subjectAileen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEserleren_US
dc.subjectWaren_US
dc.subjectKiden_US
dc.subjectKid Soldieren_US
dc.subjectFamilyen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectWorksen_US
dc.titleSavaş ve çocuk konusunun eserlere yansıması üzerine toplumsal bir değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeA social assessment of the reflections of “war and child” on literary worksen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster