Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇiftçi, Ayşe Gamze Aytekin
dc.contributor.authorAydın, Kıvanç
dc.date.accessioned2019-11-13T11:23:28Z
dc.date.available2019-11-13T11:23:28Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationAydın, Kıvanç. AHP ve konjoint analizi ile tüketicilerin sektör bazlı onlıne alışveriş tutumlarının analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9724
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractÇalışmada tüketicilerin online alışveriş tutumlarını tespit etmek Analatik Hiyerarşi Prosesi ve Konjoint analizi uygulanmıştır. Çalışmanın ilk aşamasında ön değerlendirme anketi ile sübjektif bir unsur olan web sayfasının tasarımı konusunda iyi ve kötü tasarımlı örnekler seçilmiştir. Konjoint analizinin uygulanması amacıyla seçilen tasarımlarla birlikte, güvenilirlik, fiyat ve teslimat kriterlerinden oluşan kartlar hazırlanmıştır. Seçilen kartların araştırmada kullanımını kolaylaştırmak amacıyla ortogonal tasarım tekniği ile kartlar sadeleştirilmiştir. Aynı faktörlere Analitik Hiyerarşi Prosesi de uygulanmıştır. Böylece araştırmanın sonucunda bireylerin satın alma tutumlarını iki ayrı teknik ile inceleyerek işletmelerin dijital dünyada yaşamlarına devam edebilmeleri dikkat etmeleri gereken hususlar belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, Analytical Hierarchy Process and Conjoint analysis were applied to determine the online shopping attitudes of consumers. In the first phase of the study, good and bad design samples were selected for the design of the web page which is a subjective element with the pre-evaluation questionnaire. In order to apply the conjoint analysis, cards with reliability, price and delivery criteria were prepared along with the selected designs. In order to facilitate the use of selected cards in research, cards have been simplified with orthogonal design technique. Analytical Hierarchy Process was applied to the same factors. As a result of this research, the individuals' buying attitudes were examined with two different techniques and the issues that the enterprises should be able to continue their lives in the dijital world were determined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline Alışverişen_US
dc.subjectÇok Kriterli Karar Verme Tekniğien_US
dc.subjectAnalitik Hiyerarşi Sürecien_US
dc.subjectKonjoint Analizien_US
dc.subjectOnline Shoppingen_US
dc.subjectMulti Criteria Decision Making Techniqueen_US
dc.subjectAnalytical Hierarchy Processen_US
dc.subjectConjoint Analysisen_US
dc.titleAHP ve konjoint analizi ile tüketicilerin sektör bazlı online alışveriş tutumlarının analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of the sector-based online shopping attitude of consumers with ahp andconjoint analysisen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster