Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAvcıkurt, Cevdet
dc.contributor.authorÇakmak, Selen
dc.date.accessioned2019-11-19T18:49:45Z
dc.date.available2019-11-19T18:49:45Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationÇakmak, Selen. Kentin üniversite algısı ve turizm: Balıkesir Üniversitesi örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9897
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractÜniversiteler toplumun temel yapı taşlarından birini oluşturan en önemli aktörlerdendir. Öncelikle ülkenin daha sonra da bulundukları kentin sosyo-ekonomik ve kültürel açıdan gelişmesini sağlayan önemli faktörlerden birisidir. Günümüzde her ilde bir üniversite kuruludur ve özellikle az gelişmiş kentlerde kurulan üniversitelerin kent ve bölge ekonomisine katkıları daha büyük ölçüde hissedilmektedir. Son zamanlarda üniversitelerin kentlere sosyo-ekonomik ve kültürel katkılarının sıkça araştırıldığı görülmektedir. Üniversite ve kentler arasındaki etkileşimin, bölgede istihdam sağlama, ekonomik kalkınmaya katkı, farklı kültürlerdeki insanların bir arada yaşayarak toplumsal bir sentez oluşturması ve kültürel fayda gibi birçok alanda farklı boyutlarda ele alındığını görmekteyiz. Bu çalışma, “Üniversite-Kent” ve “Üniversite-Toplum” arasındaki etkileşime odaklanarak Balıkesir Üniversitesi’nin Balıkesir kent merkezinde yaşayan bireyler tarafından algılanış biçimini ve üniversitenin imajını belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Bu doğrultuda ilgili alanyazın oluşturulduktan sonra, Balıkesir kent merkezinde yaşayan bireylerin Balıkesir Üniversitesi’ne bakış açısını ölçmek için anket uygulanmıştır. Çalışma altı ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, araştırma problemi, araştırmanın amacı, araştırmanın önemi, varsayımlar, sınırlılıklar ve tanımlar belirtilmiştir. İkinci ve üçüncü bölümde çalışmanın kavramsal çerçevesi üzerinde durulmuş, dördüncü bölümde çalışmanın araştırma süreci ve yöntemi değerlendirilmiştir. Beşinci bölümde bulgulara ve son bölümde ise araştırmanın sonuçlarına yer verilerek bu sonuçlar üzerinden öneriler geliştirilmiştir. Araştırmada karşılaşılan en önemli sonuç, Balıkesir Üniversitesi’nin imajının ve üniversitenin kente yaptığı sosyo-ekonomik, toplumsal ve kültürel katkıların kentte yaşayan bireyler tarafından olumlu olarak algılandığının görülmesidir.en_US
dc.description.abstractUniversities are among the most important actors creating the main building stones of the society. First of all, it is one of the important factors that provide the socio-economic and cultural development of the city. Nowadays, there is at least one university established in every province and the contribution of universities established in less developed cities to urban and regional economy is felt more. Recently, socio-economic and cultural contributions of universities to cities have been frequently investigated. We see that the interaction between the university and the cities is handled in different dimensions in many areas such as providing employment in the region, contributing to economic development, creating a social synthesis by living together in different cultures. This study was designed to determine the perception of Balıkesir University by individuals living in Balıkesir city center and the image of the university by focusing on the interaction between “University-City” and “University-Society”. After the related literature was created, a questionnaire was applied to measure the viewpoint of individuals living in Balıkesir city center against Balıkesir University. The study consists of six main sections. In the first chapter, the research problem, the purpose of the research, the importance of the research, the assumptions, limitations and definitions are stated. In the second and third sections, the conceptual framework of the study was emphasized and in the fourth chapter, the research process and method of the study were evaluated. In the fifth chapter the findings are studies and the results of the research were developed in the final chapter. The most important result of the study is that the image of Balıkesir University and the socio-economic, social and cultural contributions of the university to the city are perceived positively by the people living in the city.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBalıkesir Üniversitesien_US
dc.subjectBalıkesiren_US
dc.subjectKenten_US
dc.subjectAlgıen_US
dc.subjectÜniversiteen_US
dc.subjectBalıkesir Universityen_US
dc.subjectCityen_US
dc.subjectPerceptionen_US
dc.subjectUniversityen_US
dc.titleKentin üniversite algısı ve turizm: Balıkesir Üniversitesi örneğien_US
dc.title.alternativeUniversity perception of the city and tourism: the case of Balikesir Universityen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster