dc.contributor.advisor | Yıldız, Semahat Banu | |
dc.contributor.author | Bostancıoğlu, Şeyma Bal | |
dc.date.accessioned | 2019-11-19T18:52:35Z | |
dc.date.available | 2019-11-19T18:52:35Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Bostancıoğlu, Şeyma Bal. İşveren markasi ve işveren markasinin örgütsel bağlilik üzerindeki etkisi: konaklama sektöründe bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/9904 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Günümüzde gerek üretim gerekse hizmet sektöründe hızla artan iş kolları, insanlara çeşitli iş fırsatları doğurmuş ve işgörenleri ve işverenleri marka olgusuna yönlendirmiştir. Marka, firmalar arasındaki ayırt edici özellikleri algılamalarında bireylerde önemli bir kriter haline gelmiştir. Bu nedenle hem tüketicilerin hem de çalışanların gözünde kendilerini değerli kılmak, şirketler için rekabet üstünlüğü sağlama açısından oldukça önemlidir. Kuruluşların yetenekli çalışanları bünyelerine dahil etmek adına birbirleri ile
girdikleri savaşta, niteliği yüksek adaylar ve çalışanlar; ‘çalışılabilecek en iyi yer’, ‘en popüler şirket’ gibi markalaşmış firmalar arasından kendilerine cazip gelenleri tercih etmektedirler. Bu aday çalışanları kendilerine çekebilmek ve var olan personellerini de elde tutabilmek adına kuruluşların, insan kaynakları alanında belli imaja sahip olmaları gerekmektedir. Bu noktada son yıllarda gittikçe popüler olmaya başlayan ‘işveren markası’ kavramı, doğru insan kaynağını örgüte kazandırmayı ve örgütsel bağlılık yaratarak elde tutmayı sağlamaktadır. Önde gelen konaklama işletmelerindeki çalışanlar üzerine yapılmış olan bu çalışma, beş bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünü; araştırmanın problemi, amacı, önemi, varsayımlar, sınırlılıklar ve tanımlar oluşturmaktadır. Çalışmanın ikinci bölümünü; kuramsal çerçeveye dair yapılan ilgili alanyazın taramasından faydalanılarak yazılan işveren markası ve örgütsel bağlılık konuları oluşturmaktadır. Çalışmanın üçüncü bölümünü; araştırmanın modeli, evren ve örneklem, veri toplama araç ve teknikleri, veri toplama süreci ve verilerin analizi oluşturmaktadır. Çalışmanın dördüncü bölümünde; araştırmanın bulguları ve yorumları yer almaktadır. Çalışmanın beşinci bölümünde ise araştırmanın sonuçları ve öneriler bulunmaktadır. İnsan kaynağının büyük öneme sahip olduğu konaklama sektöründe, çalışanların işveren markası algılamalarının ve örgütsel bağlılıklarının, hangi demografik özelliklere göre değişiklik gösterdiği ve işveren markası algılamalarının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla bu çalışma yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda yapılan analizler sonucunda, araştırmaya katılım gösteren otel işletmelerindeki çalışanların işletme tercihlerine etki eden faktörlerin, demografik özelliklerden yaş, çalışma süresi ve turizm eğitimi alma değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Yapılan korelasyon analizi sonucunda, katılımcıların işletme tercihlerine etki eden faktörlerin, örgütsel bağlılıklarıyla arasında pozitif yönlü bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Yapılan regresyon analizi sonucunda ise işletmenin sunduğu uygulama değerinin çalışanın
işletmeye olan duygusal bağlılığını en çok etkileyen faktör olduğu tespit edilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Nowadays, business lines, which are increasing rapidly in both production and service sectors, have created various job opportunities for people and directed employees and employers to the brand phenomenon. The brand has become an important criterion in the perception of the distinctive features among the firms. For this reason, it is very important for them to make themselves valuable in the eyes of both consumers and employees and to provide competitive advantage for companies. In the battles fought in order to get advantage of the talented employees of the institutions in their own organization, high quality candidates and employees, such as ‘the best place to work’, ‘most popular company’they prefer attractive ones among the branded companies. In order to attract these employees and keep their existing staff, organizations need to have a certain image in the field of human resources. The concept of employer brand, which has become increasingly popular in recent years, is to provide the right human resource to the organization and to keep it by creating organizational commitment. This study on the employees in the leading accommodation companiesconsists of five parts. The first part of the study consists of, problem of research, purpose, importance, assumptions, limitations and definitions. The second part of the study is about employer brand written using the relevant literature review on the theoretical framework and organizational commitment issues. The third part of the study is on model of research, universe and sample, data collection tools and techniques, data collection process and data
analysis. The fourth part of the study includes findings of research and comments. The fifth part of the study is about results of research and suggestions. This study has been conducted to determine the hospitality industry where human resource is of great importance, employees' employer brand perceptions and organizational commitment, the demographic characteristics that vary and in order to determine the impact of employer brand perceptions on organizational commitment. As a result of this
analysis, factors affecting the business preferences of the employees in the hotel management, it was determined that the demographic characteristics showed a significant difference according to the age, working period and tourism education has been found to show a difference. As a result of the correlation analysis, factors affecting the business preferences of the participants, positive relationship with organizational commitmenthas been identified. As a result of regression analysis, it has been found that the value of the application offered by the enterprise is the factor that affects the emotional commitment of
the employee to the business. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Marka | en_US |
dc.subject | İşveren Markası | en_US |
dc.subject | İnsan Kaynakları | en_US |
dc.subject | Örgütsel Bağlılık | en_US |
dc.subject | Brand | en_US |
dc.subject | Employer Brand | en_US |
dc.subject | Human Resources | en_US |
dc.subject | Organizational Commitment | en_US |
dc.title | İşveren markasi ve işveren markasinin örgütsel bağlilik üzerindeki etkisi: konaklama sektöründe bir uygulama. | en_US |
dc.title.alternative | Employer brand and the employer's brandeffect on organizational commitment: apractice in the accomodation sector | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |