Y kuşağı tüketicilerinin restoranlardaki sürdürülebilir uygulamalara yönelik tutumlarının ve davranışsal niyetlerinin ölçülmesi
Künye
Aslan, Bükre. Y kuşağı tüketicilerinin restoranlardaki sürdürülebilir uygulamalara yönelik tutumlarının ve davranışsal niyetlerinin ölçülmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.Özet
Dünya, çevre kirliliği ve iklim değişikliği gibi problemlerle karşı karşıyadır. Günümüz kuşağına ve gelecek nesillere ihtiyaçlarını sorunsuz karşılayabilecekleri bir yaşam sağlayabilmek için sürdürülebilir uygulamalar önem kazanmaktadır. Restoranlar hammaddeleri, enerji ve su gibi kaynakları kullanarak son ürüne dönüştüren işletmelerdir. Bu süreçte büyük miktarda doğal kaynak kullanır ve atık oluştururlar. Restoranların çevreye olan etkilerinin ve çözüm odaklı sürdürülebilir uygulamaların araştırıldığı bu çalışmada, Y kuşağı tüketicilerinin restoranlardaki sürdürülebilir uygulamalara yönelik tutumlarının, algılanan tüketici etkinliğinin ve davranışsal niyetlerinin ortaya konması hedeflenerek bu boyutlar arasındaki ilişkinin anlaşılması amaçlanmıştır. Çalışma beş temel bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın ilk bölümünü oluşturan giriş bölümünde; çalışmanın problemi, amacı, önemi, varsayımları, sınırlılıkları ve tanımları yer almaktadır. İkinci bölümünde ise ilgili alan yazına yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümü olan yöntem kısmında araştırmanın modeli, evren ve örneklemi, veri toplama aracı ve tekniği, veri toplama süreci ele alınmıştır. Dördüncü bölüm, araştırmanın bulguları ve yorumlarından, beşinci ve son bölüm ise, bulgular ışığında elde edilen sonuçlar ve sonuçlara ilişkin önerilerden oluşmaktadır. Çalışmada kullanılan veriler anket yöntemi ile elde edilmiş olup, istatistiksel analizler aracılığıyla değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda katılımcıların verdikleri yanıtlara göre araştırma hipotezleri test edilmiş ve sonuçlar açıklanmıştır. The world is facing with problems such as environmental pollution and climate change. It is important to make sustainable practices in order to provide a life to present and future generations that they can meet their need without any problem. Restaurants are companies that convert raw materials into end products using resources such as energy and water. In this process, they use large amounts of natural resources and generate waste. In this study, the impacts of restaurants on the environment and solutionoriented
sustainable practices are investigated. The aim of this study is to understand the relationship among the attitudes of Gen Y consumers to sustainable practices in restaurants, perceived consumer effectiveness and behavioral intention. The study consists of five chapters. Within the introduction, which constitutes
first part of this study, the problem, purpose, significance, assumptions, limitations and definitions of the study are presented and explained. In the second part, literature review is given. Model, population and sample, data collection tool and technique and data collection process are discussed in the third chapter. The fourth chapter consists of the findings and results of the study. The fifth and the last section presents
the results obtained in the famework of findings and the recommendations. The data used in this study are obtained from related questionnaire method and evaluated with statistical analysis. As a result of the study, research hypotheses are tested and the results are explained according to the responses of the participants.