Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorŞeker Sezginsoy, Burcu
dc.contributor.authorCan, Büşra
dc.date.accessioned2019-11-19T18:57:57Z
dc.date.available2019-11-19T18:57:57Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationCan, Büşra. 2005 ve 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9914
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractBu araştırma, 2005 ve 2018 yılı sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının amaç, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve ölçme değerlendirme boyutları açısından karşılaştırmalı şekilde incelenmesi ve 2018 programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesine yönelik nitel bir çalışmadır. 2005 ve 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının karşılaştırılması için nitel araştırma yönteminin veri toplama araçlarından doküman analizi kullanılmıştır. 2018 öğretim programına yönelik öğretmen görüşlerinin alınması amacıyla yine nitel araştırma yönteminin veri toplama araçlarından görüşme tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu Balıkesir ili Altıeylül ve Karesi Merkez ilçelerinde görev yapan sosyal bilgiler öğretmenleri arasından amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiş ve 20 sosyal bilgiler öğretmeniyle görüşmeler yapılarak, öğretmenlerin 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’na yönelik görüşleri alınmıştır. Veriler elde edilirken öğretmenlerle yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Bu görüşmelerde öğretmenlere açık uçlu sorular sorularak araştırmanın verilerine ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda ulaşılan veriler analiz edilerek araştırmanın bulguları elde edilmiştir. 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nın, 2005 öğretim programına göre kazanımlar ve içerik anlamında büyük ölçüde sadeleştirildiği tespit edilmiştir. Öğretmen görüşleri incelendiğinde bu sadeleşme, konuların yetiştirilebilmesi açısından olumlu olarak değerlendirilmiştir. Fakat öğretmenler, programdan çıkarılan bazı kazanımlardan dolayı konular arasında boşluklar oluştuğunu ve öğrencilerin konular arasında bağlantı kurmakta zorlandıklarını belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThis research is a qualitative study to compare social studies curriculum of 2005 and 2018 in terms of purpose, content, learning-teaching process and measurement evaluation dimension and evaluate the 2018 curriculum in terms of teachers opinions. In order to compare the 2005 and 2018 social studies curriculums, document analysis, which is one of the data collection tools of qualitative research method, was used. The interview technique, which is one of the data collection tools of the qualitative research method, has been applied to get the opinions of teachers about the 2018 curriculum. The sample of the research was determined by using criterion sampling method from the purposeful sampling methods among the social studies teachers working in the districts of Balıkesir, Altıeylül and Karesi and 20 social studies teachers were interviewed and their opinions about the 2018 Social Studies Course Curriculum were taken. While the data were obtained, face to face interviews were conducted with the teachers. In these interviews, data were obtained by asking open-ended questions to each teacher. The data obtained at the end of the research were analyzed and the research finding were obtained. It is determined that the 2018 Social Studies Course Curriculum has been greatly simplified in terms of learning outcome and content according to the 2005 curriculum. When the teachers' opinions were examined, this simplification was evaluated as positive in terms of raising the subjects. However, the teachers stated that there were gaps between the subjects due to some learning outcomes that were removed from the curriculum and that the students had difficulty in establishing connection between the subjects.en_US
dc.description.sponsorshipBu çalışma Balıkesir Üniversitesi Rektörlüğü Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından BAP 2018/062 kodlu proje ile desteklenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilgileren_US
dc.subjectÖğretim Programıen_US
dc.subjectProgram İncelemesien_US
dc.subjectSocial Studiesen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectProgram Investigationen_US
dc.title2005 ve 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programlarının incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of 2005 and 2018 social studies course curriculumen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster