dc.contributor.advisor | Gülüm, Kamile | |
dc.contributor.author | Korcu, Hande | |
dc.date.accessioned | 2019-11-19T18:59:56Z | |
dc.date.available | 2019-11-19T18:59:56Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Korcu, Hande. Sosyal bilgiler dersi tarih konularının öğretiminde oyunla öğretim uygulamaları (deneysel bir çalışma). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/9916 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Bu araştırmada ortaokul 5, 6 ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi „‟Kültür ve Miras‟‟ adlı ünitenin ilgili kazanımlarının oyunla öğretim yöntemi ile işlenmesinin, öğrenci başarısı ve kalıcılığına etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın, örneklemini 2018- 2019 eğitim öğretim yılında Balıkesir ili, Gömeç ilçesinde bulunan ġehit Mustafa Güvenç Aldemir Ortaokulu‟nda öğrenim gören 5,6 ve 7. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada 5/A ve 5/B sınıfı deney grubu, 5/C ve 5/D sınıfı kontrol grubu, 6/A ve 6/B sınıfı deney grubu, 6/C ve 6/D sınıfı kontrol grubu, 7/B ve 7/D deney grubu, 7/C ve 7/D kontrol grubu olarak random rastlantısal olarak belirlenmiştir. Araştırmanın öğretim sürecinde deney gruplarına konular oyunla öğretim yöntemi tekniği ile araştırmacının konulara uyarladığı eğitsel oyunlarla işlenmiştir. Kontrol gruplarına ise konular anlatım yöntemi ve müfredattaki öğretim yöntemlerine göre işlenmiştir. Çalışmada oyunla öğretim yönteminin başarı ve kalıcılık üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmada deneysel model olarak „‟Ön Test Son Test Kontrol Gruplu Model‟‟ kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak öğrencilerin akademik başarılarını ölçmek amacıyla, araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi hazırlanmıştır. Araştırmaya katılan gruplara ön test- son test, uygulamanın bitiminden 30 gün sonra kalıcılık testi uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 21 paket programı kullanılarak çözümlenmiştir. Gruplar arasında farklılığı tespit etmek amacıyla t testi, ilişkili örneklem t testi ve ilişkisiz örneklemler t testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, deney ve kontrol gruplarının başarı ve kalıcılık testi puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık görülmüştür. Bu durum, Sosyal Bilgilerde özellikle tarih konuları gibi soyut konuların öğretiminde oyunla öğretim yönteminin, öğrenci başarısı üzerinde olumlu bir etkisinin olduğu göstermesi bakımından anlamlıdır. Ayrıca öğrencilerin ders sonundaki görüşlerine göre, derse eğlenerek katıldıklarını, derse ilgilerinin arttığını ve her dersi bu şekilde işlemek istedikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin oyunla öğretim konusuna daha fazla önem vermesi önerilmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this research, it is aimed to reveal the effect of the method of teaching with the game on the achievement and permanence of the students. It is tested in the unit of ''Culture and Heritage'' in the middle school of 5th, 6th and 7th grade.The study groups 5th, 6th and 7th grades students who are attending ġehit Mustafa Güvenç Aldemir Middle School in Gömeç district of Balıkesir province in the 2018- 2019 academic year. In the research, the groups were determined randomly by lot which are 5 / A and 5 / B classes experimental group, 5 / C and 5 / D class control group, 6 / A and 6 / B class experimental group, 6 / C and 6 / D class control group, 7 / B and 7 / D experimental group, 7 / C and 7 / D as the control groups. In the teaching process of the research, the subjects of the experimental groups were taught with the activities in the curriculum prepared by the Ministry of Education and educational games adapted by the researcher to the subjects. In the control group, the subjects were taught according to traditional teaching method in the curriculum.
In this study, experimental method was used to measure the effect of the method of teaching with the game on the achievement and permanance. As an experimental model ''The model of Pre-test, Final Test Control group Model'' was used. It is used the form of survey as data collection tool which is prepared by the researcher. The first, it was implemented the pre test to all groups, After 30 days, the application of Pretest test, the permanance test was applied to all groups. Obtained data were analyzed by using SPSS 21 program and the differences between dependent and independent groups were analyzed by independent exampler t test. According to the obtained data there is a meaningful differerences on behalf of experimental group. It is understood that this method is been effected learning, achievement and permanance of learning. On the other hand it has been effected attending to the lessons and increaced interest to the lesson. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler Dersi | en_US |
dc.subject | Oyunla Öğretim Yöntemi | en_US |
dc.subject | Başarı | en_US |
dc.subject | Kalıcılık | en_US |
dc.subject | Social Studies Course | en_US |
dc.subject | The Teaching Method with The Game | en_US |
dc.subject | Achievement | en_US |
dc.subject | Permanence | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler dersi tarih konularının öğretiminde oyunla öğretim uygulamaları (deneysel bir çalışma) | en_US |
dc.title.alternative | Applications of teaching with the game in teaching of history subjects (an experimental study) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |