Ortaokul öğrencilerinin ev ödevi yönetim becerileri bilişüstü fakındalıkları ve akademik başarıları arasındaki ilişkiler.
Citation
Deniz, Berrak. Ortaokul öğrencilerinin ev ödevi yönetim becerileri bilişüstü fakındalıkları ve akademik başarıları arasındaki ilişkiler. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.Abstract
Bu çalışmanın amacı, matematik dersi ev ödevi yönetimi becerileriyle bilişüstü stratejileri ve akademik başarıları arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Çalışmada yordayıcı korelasyonel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini İzmir ilinin Bornova ilçesindeki ortaokullarda eğitim-öğretime
devam eden 6. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama araçları olarak ev ödevi yönetimi ölçeği ve bilişüstü ölçeği olmak üzere iki ölçek, ayrıca bir adet çoktan seçmeli matematik akademik başarı testi uygulanmıştır. Çalışmada cinsiyet ve okul öncesi eğitim değişkenlerinin analizinde bağımsız
örneklem testi kullanılırken, bilişüstü ve ev ödevi yönetimi ile akademik başarı arasındaki ilişkinin düzeyi Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon katsayısı ile hesaplanmıştır. Çalışma bulgularına göre öğrencilerin bilişüstü becerilerinin, okul öncesi eğitimin ve ev ödevinin matematik dersi ve akademik
başarı üzerinde etkili olduğu ancak cinsiyetin bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. The purpose of this study was to determine the relationship between homework management skills, metacognitive strategies and mathematics academic achievement. In this study, predictive correlational research design was used. The sample of this study consists 6th grade students in the secondary schools in the Bornova district of İzmir. Homework scale management and metacognition scales as well as multiple choice mathematics academic achievement test were used in the study. Independent
sample test was used in the analysis of gender and pre-school education variables while Pearson correlation coefficient was used to find the relationship between metacognitive strategies, homework management and academic achievement. According to the findings of the study, it was determined that the students’ metacognitive strategies, pre-school education and homework management were statistically affected the mathematics academic achievement, while gender had no statistically significant effect on academic achievement.