Senaryo temelli öğrenme-öğretme yaklaşımı’nın 7. sınıf öğrencilerin ingilizce dersine yönelik tutumu ile ingilizce öğrenmeye yönelik görüş ve kaygılarına etkisi
Künye
Karasu, Aysun. Senaryo temelli öğrenme-öğretme yaklaşımı’nın 7. sınıf öğrencilerin ingilizce dersine yönelik tutumu ile ingilizce öğrenmeye yönelik görüş ve kaygılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.Özet
Bu araştırmanın amacı, Senaryo Temelli Öğrenme Yaklaşımının öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumları ile İngilizce öğrenmeye yönelik görüş ve kaygıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma Senaryo Temelli Öğrenmeye yönelik etkinliklere dayalı “İngilizce” derslerinde 7. Sınıf İngilizce öğretim programı çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. 23 deney, 23 kontrol grubu öğrencisi olmak üzere toplam 46 7. Sınıf öğrencisinden oluşan çalışma grubuna uygulanan etkinlikler 2018-2019 eğitim öğretim güz yarıyılı süresince gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçları desteklemek amacıyla hem nitel hem de nicel yöntem birlikte uygulanmıştır. Nitel ve nicel çalışmaların birlikte kullanıldığı karma yöntemde sıralı açıklayıcı desen tercih edilmiştir. Nicel boyutunda tek bağımsız değişkeni Senaryo Temelli Öğrenme Yaklaşımı olan bu araştırmanın modeli öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desendir. Bu boyuttaki veriler Kara tarafından geliştirilen “İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği”, Ergüder tarafından geliştirilen “İngilizce Öğrenmeye Yönelik Görüş Ölçeği” ve Baş tarafından geliştirilen “Yabancı Dil Öğrenme Kaygısı Ölçeği” aracılığı ile toplanmıştır. Ölçeklerin kullanımı sonucu elde edilen verilerin analizi için SPSS Statistics 22 programı kullanılmış ve tekrarlı ölçümler için çok faktörlü varyans analizi uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutuna ise araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile bireysel görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bireysel görüşmeler sonucu elde edilen veriler için içerik analizi kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda, Senaryo Temelli Öğrenme Yaklaşımına dayalı İngilizce derslerinin öğrencilerin tutumlarında derse yönelik ilgi ve merakı artırdığı, genel kaygı düzeyini ise azalttığı gözlenmiştir. Senaryo Temelli Öğrenme yaklaşımının öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye yönelik kaygı düzeylerinde iletişime yönelik kaygılarını azalttığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca bu yaklaşımın, öğrencilerin İngilizce dersine yönelik görüşlerinde çevreden ve kendilerinden kaynaklanan sorunlarının azalmasına yardımcı olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to search the effect the effect of scenario based learning approach on the students’ attitude for English lesson, views and anxiety about English learning. The study was carried out in English Lessons based on Scenario-Based Learning Approach within the frame of 7th Grades’ English Curriculum. Sample group of the study included (23 experimenteal group, 23 control group) 46 7th grade students. Scenario-Based activities were applied to the students in fall semester of 2018-2019 educational year. During the study, both qualitative and quantitative methods were used on the purpose of supporting obtained conclusions. Serial Descriptor Design was choosen in the mixed method, qualitative and quantitative methods were used together. The model of the study of which the only independent variable was Scenario-Based Learning Approach in the quantitative dimension was pre-test, post-test control group quasi-experimental design. The data was collected with “Attitue Scale towards English Lesson” developed by Kara, “Opinion Scale towards Learning English” developed by Ergüder, “Foreign Language Learning Anxiety Scale” developed by Baş. The data was analyzed with SPSS Statistics Program and Mutlivariate Analysis of Variance for Repeated Measures was applied. On the qualitative dimension of the study, Individual Interviews was carried out with semi-structured interview form developed by the researcher. Content analysis was used for the data obtained as a result of individual interviews. As a result of the research, it has been observed that, English Lessons based on Scenario-Based Learning Approach increased the curiosity and interest, decrease general anxiety level on the attitudes of the students, Besides, it has been concluded that Scenario-Based Learning Approach decreased communication anxiety level onthe foreign language learning anxiety of students. Last, it has been detected that Scenario-Based Learning Approach helped students to resolve problems arising from self and environment on opinions of students towards English Lessons.
Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Altıncı sınıf İngilizce dersinde kavram karikatürleri kullanımının öğrenci başarısına, konuşma becerisine ve motivasyonuna etkisi
Baysal, Hülya (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmanın amacı, altıncı sınıf İngilizce dersi "Yummy Breakfast" ünitesinde kavram karikatürleri kullanımının öğrenci başarısına, konuşma becerisine ve motivasyonuna etkisini belirlemektir. Araştırmada öntest-sontest ... -
“I’ve decided to become an english teacher”: Pre-service EFL teachers’ reasons for choosing teaching as a career
Başöz, Tutku (Halil İbrahim AKYÜZ, 2021)Purpose: The present study aimed to probe pre-service EFL teachers’ reasons for choosing teaching as a field of study and future career in the under-researched context of Turkey. The variance in their career motivations ... -
Türkiye ile Portekiz’in ilkokul İngilizce öğretim programlarının karşılaştırılmalı olarak incelenmesi
Semerci, Serap (Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı, Portekiz ve Türkiye’nin ilkokul İngilizce dersi öğretim programlarının hedef, içerik, eğitim durumları ve değerlendirme ögeleri bakımından karşılaştırılması yoluyla benzerlik ve farklılıklarını ortaya ...