dc.contributor.advisor | Yavuz, Fatih | |
dc.contributor.author | Çelik, Gamze Yavaş | |
dc.date.accessioned | 2019-11-21T21:23:05Z | |
dc.date.available | 2019-11-21T21:23:05Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.identifier.citation | Çelik, Gamze Yavaş. The role of the language aptitude and self-reported strategy use on the achievement of efl learners. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12462/9979 | |
dc.description | Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.description.abstract | Başarının dil öğrenme yatkınlığına bağlı olup olmadığı ya da dil öğrenmeye yatkınlık testlerinin başarıyı tahmin edip edemeyeceği İkinci Dil Edinimi’nin tartışmalı konularından biridir. Yatkınlık ve ölçülebilirliği üzerine sadece dil öğreniminde değil pek çok alanda, özellikle de psikolojide, çalışılmıştır. Zekâ ile yatkınlık arasındaki fark ve yatkınlığın başarıya olan etkisi araştırmacılar tarafından sorgulanmış ve zaman içerinde pek çok yetenek testi geliştirilmiştir; çünkü dil öğrenme yatkınlığını ölçmekteki başarı ya da başarının tahmin edilebilmesi, dil öğreniminde zaman kazanmak demektir. Ayrıca son yıllarda değişen dil yatkınlığı anlayışı ile birlikte, strateji kullanımı, motivasyon ve kaygı gibi bireysel farklılıkların dil öğrenimindeki önemi de göz önünde bulundurulmaya başlanmıştır. Bu çalışmalar sayesinde, öğrencilerin yatkınlık seviyeleri ve diğer bireysel farklılıklarına göre hazırlanan ders anlatımlarıyla başarıyı arttırmak amaçlanmaktadır. Bu sepeble, bu çalışmanın amacı dil öğrenme yatkınlığının strateji kullanımı ve başarı üzerindeki belirleyiciliğini görmek için anadili Türkçe olan öğrencilerin dil öğrenme yatkınlıkları, öğrenme stratejileri ve başarıları arasındaki ilişkiyi bulmaktır. Yaşları 18 ile 22 arasında değişen 152 üniversite öğrencisine LLAMA dil öğrenme yatkınlığı testi, SILL strateji anketi ve bir seviye belirleme testi uygulanmıştır. Sonuçlar dil öğrenme yatkınlığının yabancı dil öğrenme başarısı üzerinde etkili olduğunu göstermiştir. Bununla beraber, katılımcıların LLAMA testine göre belirlenen yatkınlık profillerine ve seviye belirleme testindeki seviyelerine göre hangi öğrenme stratejilerini kullandıkları belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | Whether the success depends on language aptitude or the language aptitude tests can predict the language learning achievement is one of the contradictive issues in SLA. Not only in language learning, but in many fields, particularly in psychology, aptitude and its measurability have been studied. Scholars have questioned the difference between the intelligence and aptitude and the effect of aptitude on success and many language aptitude tests were developed in time; because the success in aptitude measurement and the achievement prediction would mean to gain time in language learning. In addition, with the changing understanding of aptitude in recent years, the significance of individual differences such as strategy use, motivation and anxiety began to be considered in language learning. Thanks to these studies, it is aimed to increase success by designing instructions according to students' aptitude and other individual differences. Therefore, this study aimed to find out the relationship between language aptitude, self-reported strategy use and language achievement of the Turkish EFL learners to see the decisiveness of language aptitude on strategy use and achievement. 152 university students between the ages of 18-22 were administered LLAMA aptitude test, Strategy Inventory for Language Learning (SILL) and a placement test. Results showed that language aptitude influences foreign language learning achievement. Besides, the self-reported strategy use of the participants was found out according to the aptitude profiles determined by LLAMA and success levels determined by the placement test. | en_US |
dc.description.sponsorship | Bu araştırma; Balıkesir Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi tarafından (2018/033) numaralı proje ile desteklenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Dil Öğrenme Yatkınlığı | en_US |
dc.subject | Dil Öğrenim Stratejileri | en_US |
dc.subject | Başarı | en_US |
dc.subject | Bireysel Farklılıklar | en_US |
dc.subject | Yabancı Dil Olarak İngilizce | en_US |
dc.subject | Language Aptitude | en_US |
dc.subject | Language Learning Strategies | en_US |
dc.subject | Achievement | en_US |
dc.subject | Individual Differences | en_US |
dc.subject | EFL | en_US |
dc.title | The role of the language aptitude and self-reported strategy use on the achievement of efl learners | en_US |
dc.title.alternative | İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin başarıları üzerinde dil öğrenme yatkınlığı ve strateji kullanımının etkisi | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |