Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCan, Dilek Tüfekçi
dc.contributor.authorTürkmen, Şükran
dc.date.accessioned2019-11-21T21:26:02Z
dc.date.available2019-11-21T21:26:02Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019
dc.identifier.citationTürkmen, Şükran. A taxonomic study of foreign language teaching anxiety among pre-service and in-service teachers of english. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12462/9985
dc.descriptionBalıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.description.abstractAnxiety is commonly considered as an affective variable in foreign language learning and teaching. Many researches have examined foreign language learning anxiety (FLLA) with its anxiety provoking factors, types and the strategies to be employed for overcoming it; however, foreign language teaching anxiety (FLTA) has remained a research area to be explored in contemporary studies. It is apparent that anxiety impairs the effectiveness of learning and teaching and it is frequently associated with negative outcomes. When the literature is reviewed, it is seen that it lacks a complete taxonomy that classifies the anxiety provoking factors and the strategies to be employed on FLTA in terms of both cognitive, affective and socio-cultural factors particularly for the in-service teachers even if FLTA has been carried out with the pre-service teachers. Therefore, this thesis aims to explore FLTA, the anxiety-provoking factors and the strategies to be employed for overcoming it and also attempts to classify FLTA from the perspectives of pre-service and in-service English teachers of Balıkesir district. First, FLLA is examined through the literature in terms of four basic skils such as speaking, reading, listening and writing anxiety; the significance of FLLA; facilitative and debilitative effects of anxiety; the anxiety provoking factors and the strategies to be employed for overcoming FLLA in order that FLTA can be explained in a more proper way. Likewise, FLTA is examined in the literature. Next, this study aims to explore FLTA of pre-service and in-service teachers through applying semi-structured interviews, open-ended questions and focus group interviews in Balıkesir. The participants in the study consist of 35 pre-service teachers and 30 in-service teachers. The qualitative data obtained from the vii participants is analyzed with ground theory, descriptive labelling and theoretical coding. The anxiety provoking factors and the stategies to be employed on FLTA are classified into three categories such as cognitive, affective and socio-cultural. Through the qualitative data analysis, several suggestions are put forward to overcome foreign language teaching anxiety. This study is believed to fill the gap in the literature as there is no study which classifies and compares the perceptions of both pre-service and in-service teachers of English on FLTA.en_US
dc.description.abstractKaygı, yabancı dil öğrenimi ve öğretiminde genellikle bir duyuşsal değişken olarak ele alınmaktadır. Alanyazında birçok çalışma, yabancı dil öğrenme kaygısını, bu kaygının nedenleri, türleri ve üstesinden gelme yolları ile birlikte araştırmıştır; ancak, yabancı dil öğretme kaygısı ortaya çıkarılması gereken bir araştırma alanı olarak kalmıştır. Kaygının, öğrenmenin ve öğretmenin etkisini azalttığı ve sıklıkla olumsuz sonuçlar getirdiği yapılan çalışmalarda açıkça belirtilmiştir. Alanyazın incelediğinde, yabancı dil öğretme kaygısı üzerine aday öğretmenleri kapsayan çalışmalar olmasına rağmen hizmet içi öğretmenlerin yabancı dil öğretme kaygısı üzerine, kaygı faktörlerini ve baş etme stratejilerini bilişsel, duyuşsal ve sosyal-kültürel bakımdan sınıflandırma yapan bir taksonomi çalışması olmadığı fark edilmiştir. Bu sebeple, bu tez yabancı dil öğretme kaygısını, kaygıyı tetikleyen faktörleri ve kaygıyı yenme stratejilerini araştırmayı amaçlamaktadır. Balıkesir’de görevde olan hizmet içi öğretmenlerin ve üniversite son sınıf öğrencisi öğretmen adaylarının bakış açısından, yabancı dil öğretme kaygısı üzerine bir taksonomi ortaya çıkarmaya çalışmaktadır. İlk olarak çalışmada, yabancı dil öğrenme kaygısı dinleme, konuşma, okuma ve yazma kaygısı olmak üzere dört temel beceri; öğrenmeyi kolaylaştırıcı ve zorlaştırıcı etkisi; kaygıyı tetikleyen faktörler; kaygıyı yenmede kullanılabilecek stratejiler, yabancı dil öğretme kaygısının daha iyi açıklanabilmesi adına araştırılmıştır. Daha sonra, yabancı dil öğretme kaygısı aynı sırayla araştırılmıştır. Bu tez, yarı-yapılandırılmış görüşmeler, açık uçlu sorular ve odak grup görüşmeleri aracılığıyla Balıkesir’de hizmet içi öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının yabancı dil öğretme kaygısını ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Çalışmadaki katılımcılar, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi İngilizce Öğretmenliği Bölümü son sınıf 35 öğretmen adayından ve Milli Eğitim Bakanlığı’nda çalışmakta olan 30 hizmet-içi öğretmenden oluşmaktadır. Katılımcılardan elde edilen nitel veriler, kuram oluşturma teorisi, tanımlayıcı sınıflandırma ve teorik kodlama ile analiz edilmiştir. Kaygıyı tetikleyen faktörler ve kaygıyı yenmede kullanılabilecek stratejiler bilişsel, duyuşsal ve sosyokültürel olmak üzere üç başlık altında sınıflandırılmıştır. Nitel veri analizi aracılığıyla, yabancı dil öğretme kaygısını yenmek için bazı önerilerde bulunulmuştur. Hem aday öğretmenlerin hem de hizmet içi öğretmenlerin bakış açısından yabancı dil öğretme kaygısını sınıflandıran ve karşılaştıran herhangi bir çalışma olmadığı için bu çalışmanın alanyazında bir boşluğu dolduracağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectForeign Language Learning Anxietyen_US
dc.subjectForeign Language Teaching Anxietyen_US
dc.subjectTaxonomy, Pre-Service Teachersen_US
dc.subjectIn-Service Teachersen_US
dc.subjectYabancı Dil Öğrenme Kaygısıen_US
dc.subjectYabancı Dil Öğretme Kaygısıen_US
dc.subjectTaksonomien_US
dc.subjectÖğretmen Adaylarıen_US
dc.subjectHizmet İçi Öğretmenleren_US
dc.titleA taxonomic study of foreign language teaching anxiety among pre-service and in-service teachers of englishen_US
dc.title.alternativeİngilizce öğretmen adayları ve hizmet içi ingilizce öğretmenlerinin ingilizce’yi yabancı dil olarak öğretme kaygısı üzerine bir taksonomi çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster