Yayın tarihi için Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü listeleme
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
-
Müşteri temelli marka değerinin yaratılması ve termal turizm amaçlı seyahat eden turistlerin marka algılarının ölçülmesi: Balçova termal tesislerine yönelik bir araştırma
(2015)Son yıllarda çok yoğun rekabet koşulları altında faaliyet gösteren termal turizm işletmeleri açısından marka değeri yaratmak, rekabet üstünlüğü sağlamanın en önemli araçlarından birisidir. Çalışmanın amacı, termal turizm ... -
Üniversite öğrencilerinin rekreasyonel eğilimleri ve katılım engelleri: Sındırgı meslek yüksekokulu öğrencilerine yönelik araştırma
(2016)Rekreasyon faaliyetleri, insanların gönüllü olarak katıldıkları ve boş zamanlarını değerlendirmeye yönelik faaliyetleri kapsamaktadır. Bu faaliyetler insanların dinlence, eğlence ve tatmin dürtüleri ile ilgili olup, onların ... -
Aşçılık yarışması etkinliklerinde organizasyon yeterliliği ve öğrenci kazanımları: Balıkesir Üniversitesi örneği
(2017)Üniversitelerin işlevlerini yerine getirebilmesinde, öğrencilere yönelik düzenlenen sosyo-kültürel etkinlikler önemli bir rol oynamaktadır. Bu yaklaşımdan hareketle çalışmada, Balıkesir Üniversitesi'nde düzenlenen 1. Aşçılık ... -
Balıkesir ilinde kadın girişimci profili ve sorunları: yiyecek sektöründe bir uygulama
(2018)Bu çalışmanın amacı, Balıkesir ilinde yiyecek sektöründe faaliyet gösteren kadın girişimcilerin niteliklerini, genel profilini, iş kurma aşamasında ve sonrasında yaşadıkları sorunları belirlemektir. Veriler 2012-2017 yılları ... -
Turizm ve otel işletmeciliği bölümü önlisans öğrencilerinin “tatil” kavramına ilişkin algılarının metaforlar yardımıyla analizi
(Prof. Dr. Yüksel Öztürk, 2021)Araştırmanın amacı, Turizm ve Otel İşletmeciliği bölümünde önlisans eğitimi alan öğrencilerin "tatil" kavramına ilişkin algılarının ortaya çıkartılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda metafor analizine başvurulmuştur. Araştırmada ... -
Analysis of factors affecting food and beverage choices of university students: A survey in the Balikesir University
(Mehmet Dursun Erdem, 2021)Since university students are extremely sensitive to change, their food preferences and the factors affecting these preferences differ significantly. The aim of the study is to determine the perception of factors affecting ... -
Konaklama işletmelerine yönelik iş ilanlarının içerik analizi yöntemi ile incelenmesi: Kariyer.net örneği
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu çalışmanın amacı, kariyer.net isimli internet sitesinde iş ilanı veren konaklama işletmelerinin iş ilanlarını inceleyerek ilanların amaca uygunluğunu araştırmaktır. Bu amaca ulaşmak için nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Effects of covid-19 pandemic on tourists' travel behaviour and patterns
(Emerald Group Publishing Ltd, 2022)Introduction: Contrary to the past when we used to pick among destinations based on our personal preferences, we have had to ignore our preferences due to the COVID-19 pandemic. Tourists' buying behaviour and patterns may ... -
Destinasyon rekabetçiliğini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Ayvalık destinasyonu örneği
(2022)Bir destinasyonun rekabet gücünü etkileyen çok sayıda bileşenler olabilmektedir. Çalışmada doğal, tarihi ve kültürel çekicilikler bakımından oldukça zengin olduğu düşünülen Ayvalık destinasyonunun rekabetçi özelliklerinin ... -
Vegan yaşam tarzını benimseyen bireylerin karşılaştığı psikososyal risk faktörleri
(Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)İnsanlar etik, ekolojik, dini veya sağlık temelli motivasyonlar sebebiyle vejetaryen veya vegan beslenmeye geçiş yapmaktadır. Vejetaryen beslenme tarzının kendi içerisinde birçok çeşidi bulunmaktadır. Fakat bu diyet ...