Turizm destinasyonlarının markalaşamaması: Erdek örneği
Citation
Çözeli, Füsun Esenkal. Turizm destinasyonlarının markalaşamaması: Erdek örneği. Yayınlanmamış doktora tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.Abstract
Bu çalışmada turizm destinasyonlarının markalaşamama nedenleri ve bu destinasyonların markalaşabilmesi yönünde neler yapılabileceği konusu Erdek ilçesi örneği ile ortaya konmuştur. Bu kapsamda, çalışmanın yazın bölümünde turizm destinasyonları, markalaşma ve markalaşamama kavramları detaylı bir şekilde anlatılmış, ardından Erdek ilçesinin turizm açısından mevcut durumu teorik bazda değerlendirilmiştir. Çalışmanın uygulama bölümünde ise Erdek turizm destinasyonun markalaşamama nedenlerinin ortaya konulması amacı ile ilçenin paydaşları olan turistler, yerel halk, turizm işletmecileri, kamu temsilcileri ile mülakatlar düzenlenmiş ve elde edilen verilerin içerik analizi ve SWOT analizi ile çözümlemesi yapılmıştır. Ġlgili analizler sonrası, sonuç ve öneriler kısmına geçilmiştir. Öneriler bölümünde ise elde edilen bulgular ışığında, ilçenin turizmde markalaşabilmesine yönelik olarak “Erdek Zeytin Ağacı” yönetim modeli ortaya konmuştur. Son olarak ise vizyon, misyon strateji ve politikalar belirtilerek Erdek‟in markalaşabilmesine yönelik bir yol haritası çizilmiştir. In this study, the reasons why tourism destinations cannot be branded and what can be done in terms of branding these destinations are presented with the example of Erdek district. In this context, tourism destinations, branding and nonbranding concepts are explained in details in the literature part of the study, and then the current situation of Erdek district in terms of tourism is evaluated on a theoretical basis. In the implementation part of the study, in order to reveal the reasons of non-branding of Erdek tourism destination, interviews were conducted with tourists, local people, public operators of the district's stakeholders, and the data obtained were analyzed with content analysis and SWOT analysis. After the relevant analyzes, the results and recommendations were created. In the light of the findings in the recommendation part, “Erdek Olive Tree” management model has been put forward for the branding of the district in tourism. Finally, vision, mission, strategies and policies were stated and a road map for Erdek's branding was drawn.