Yiyecek ve içecek işletmecilerinin ekolojik ayak izi farkındalığı: Balıkesir ilinde bir araştırma
Citation
Sunelcan, Ümmühan. Yiyecek ve içecek işletmecilerinin ekolojik ayak izi farkındalığı: Balıkesir ilinde bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019.Abstract
Evrendeki tüm canlılar yaşamlarını devam ettirebilmek amacıyla bilinçli ya da bilinçsiz bir şekilde her geçen gün doğal kaynakları tüketmektedirler. Bu doğal kaynaklar gittikçe azalmakta ve yok olma tehlikesi altındadır. Tüm insanoğluna düşen görev ise evrenin biyolojik kapasitesini aşmadan olabildiğince Ekolojik Ayak İzini azaltarak yaşamayı başarabilmektir. Hayatın her alanında kurumlarda ve toplumlarda bu anlayış benimsenmelidir. Bu çalışmanın amacı; insanoğlu için önemli bir yere sahip olan yiyecek ve içecek sektöründe bulunan işletmecilerin Ekolojik Ayak İzi farkındalık düzeylerini tespit etmektir.
Araştırmanın çalışma grubunu Balıkesir’de bulunan yiyecek ve içecek işletmecileri oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplamı aracı olarak anket yöntemi kullanılmış ve 83 katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırmada, yiyecek ve içecek işletmecilerinin Ekolojik Ayak İzi farkındalıklarını ölçmek için 46 maddeden oluşan “Ekolojik Ayak İzi Farkındalık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, SPSS 22 programı kullanılarak analiz edilmiştir. İstatistiksel veri analizi için aritmetik ortalama, frekans analizi, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü anova testi yapılmıştır. Analizler sonucunda, yiyecek ve içecek işletmecilerinin Ekolojik Ayak İzi farkındalıklarının en fazla olduğu alt boyut “Su” ve “Enerji”, en az olduğu ise “Ulaşım” alt boyutudur. All the living creature, either consciously or unconsciously, consume natural sources day by day. These natural sources are decreasing and in douger of extinction. The main duty of human being is to live without exceeding the biological capacity of the universe and to live decreasing ecological footprint. İn every part of life, either the society or instutions, this point of view should be adopted. The aim of this study is to determine the level of awareness of ecologial footprint in food and beverage managers. Food and beverage managers in Balıkesir is the study group of this thesis. As the data collection tool, survey method is used and it is reached 83 participants. İn this research, Ecological footprint awareness scale, including 46 matters, is used to measure food and beverage managers. Spss 22 programme is used to work out the outcome of the research. For the statistical data analysis, avarage, frequency, independent sample t-tests, one way anova is used. As the result of analysis the awareness of food and beverage managers is much in " water" and "energy" , but less is "transportation".