İlköğretim birinci kademe dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde uygulanan istasyon tekniğinin öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik öz yeterliklerine ve ders başarılarına etkisi
Citation
Solak, Meryem. İlköğretim birinci kademe dördüncü sınıf fen bilimleri dersinde uygulanan istasyon tekniğinin öğrencilerin fen bilimleri dersine yönelik öz yeterliklerine ve ders başarılarına etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020.Abstract
Bu araştırmanın amacı İstasyon Tekniğinin öğrencilerin Fen Bilimleri dersine yönelik öz yeterlik inançları ile dersteki başarıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma 4. sınıf Fen Bilimleri dersi öğretim programı çerçevesinde "Basit Elektrik Devreleri" ünitesine yönelik hazırlanan öğrenme istasyonlarındaki etkinliklere dayanmaktadır. İlköğretim birinci kademe 4. sınıfta öğrenim gören 25 öğrenciden oluşan çalışma grubuna etkinliklerin uygulanması 2018-2019 eğitim öğretim bahar yarıyılı sürecinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada yöntem olarak deneysel desenlerden tek gruplu ön test-son test zayıf deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen "Basit Elektrik Devreleri Ünitesi Başarı Testi" ile Tatar, Yıldız, Akpınar ve Ergin (2009) tarafından geliştirilen "Fen ve Teknoloji Dersi Öz Yeterlik Ölçeği" ile elde edilmiştir. Verilerin analizi SPSS 17 istatistik programında başarı testinden elde edilen verilere İlişkili Örneklemler t Testi, öz yeterlik ölçeğinden elde edilen verilere de tekrarlı ölçümler için Tek Yönlü Varyans Analizi uygulanarak yapılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda İstasyon Tekniğinin öğrencilerin Fen Bilimleri dersine yönelik öz yeterlik inançlarına olumlu bir etki yaptığı ve ders başarılarında artış sağlayarak öğrenmeyi gerçekleştirdiği sonucuna varılmıştır. The aim of this research is to investigate the effect of Station Technique on students' self-efficacy beliefs and their success in the course. The research is based on the activities in the learning stations prepared for the "Simple Electric Circuits" unit within the framework of the 4th grade Science course curriculum. The implementation of the activities in the study group, which consists of 25 students studying in the 4th grade of primary education, was carried out during the 2018-2019 academic year spring semester. In the research, one-group pre-test and post-test weak experimental design, one of the experimental designs, was used as the method. In the research, the data were collected by means of the "Simple Electrical Circuits Unit Achievement Test" developed by the researcher and "Science and Technology Lesson Self-Efficacy Scale" developed by Tatar, Yıldız, Akpınar and Ergin. The analysis of the data was carried out by applying the Related Samples t Test to the data obtained from the success test in the SPSS 17 statistical program, and One-Way analysis of variance for repeated measurements to the data obtained from the self-efficacy scale. As a result of this research, it was concluded that Station Technique had a positive effect on students' self-efficacy beliefs towards Science course and achieved learning by increasing their course success.