Biyoloji öğretmen ve biyoloji öğretmen adaylarının Down Sendromu hakkındaki görüşleri
Citation
Doğan, Miray. Biyoloji öğretmen ve biyoloji öğretmen adaylarının Down Sendromu hakkındaki görüşleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020.Abstract
Bu çalışmanın amacı, biyoloji öğretmen ve biyoloji öğretmen adaylarının Down Sendromu hakkındaki görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Marmara Bölgesi'nde bulunan bir ilde görev yapan 16 biyoloji öğretmeni ile bu bölgede bulunan bir eğitim fakültesinin birinci-dördüncü sınıflarında öğrenim gören 69 biyoloji öğretmen adayından oluşmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış Down Sendromu Görüşme Formu ve Down Sendromu Yazılı Görüş Formu ile toplanmıştır. Formlarda, altı açık uçlu soru bulunmaktadır. Veriler, içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler, tema ve alt tema şeklinde gruplandırılmıştır. Çalışma sonuçları, biyoloji öğretmen ve biyoloji öğretmen adaylarının Down Sendromunun tanımı ve nasıl oluştuğu hakkında bilgiye sahip olduklarını, ancak Down Sendromunun fiziksel, ruhsal ve bazı özellikleri hakkında detaylı bilgiye sahip olmadıklarını göstermektedir. Bazı biyoloji öğretmen ve biyoloji öğretmen adayları, Down Sendromunu kalıtsal hastalık olarak tanımlamışlardır. Biyoloji öğretmenleri, bazı öğrencilerin 35 yaşın üstünde olan kadınlarda mayoz sırasında mutasyon ile ayrılmamanın nedenini anlamada sorun yaşadıklarını belirtmişlerdir. Biyoloji öğretmen ve biyoloji öğretmen adayları; 10. Sınıf Biyoloji ders kitabında geçen Down Sendromu konusunun doğru yerde verildiğini, ancak Down Sendromunun içerik, şekil ve sürenin yeterli olmadığını vurgulamışlardır. Biyoloji öğretmen ve biyoloji öğretmen adayları, toplumun Down Sendromlu bireylere karşı duyarlı olmalarına rağmen, halen tam olarak farkındalık oluşmadığını düşünmektedirler. Biyoloji öğretmen ve biyoloji öğretmen adayları, Down Sendromu ile ilgili olarak okullarda daha çok farkındalık çalışmaları yapılmalı, etkinlikler düzenlenmeli ve Biyoloji ders kitabında Down Sendromu ile ilgili içerik artırılmalı gibi önerilerde bulunmaktadırlar. Ayrıca, Down Sendromu gibi kalıtsal durumların tanısı ve sonraki süreçte önemli role sahip olan genetik danışmanlığa Biyoloji ders kitabında yer verilmelidir. The study aimed to determine the opinions of biology teachers and biology prospective teachers about Down Syndrome. A case study design from qualitative research methods was used in the study. Study sample included 16 biology teachers in a province in Marmara region and 69 first-fourth grade biology prospective teachers from an education faculty of a university in Marmara region in the spring semester of 2017-2018 academic year. Data were collected by semi-structured Down Syndrome Interview Form and Down Syndrome Written Opinion Form developed. The forms consisted of six open-ended questions. Data were analyzed by using content data analysis and descriptive data analysis methods. Data were categorized under themes and sub-themes. The study results showed that they had no detailed information about physical, psychological, and other characteristics of Down Syndrome, while many biology teachers and biology prospective teachers had general knowledge about the description about Down Syndrome, and how it was occurred. Some biology teachers and biology prospective teachers described Down Syndrome as genetic illness. Biology teachers stated that some students could not understand the reason for not leaving with mutation during meiosis especially in some women over 35 years of age. Biology teachers and prospective biology teachers indicated that place of the subject of Down Syndrome was correct in 10th grade Biology textbook, but that was insufficient in terms of content, illustration, and duration. Biology teachers and prospective biology teachers thought that it was still not fully aware of individuals with Down Syndrome although society was sensitive to individuals with Down Syndrome. They suggested that more awareness studies and more activities with Down Syndrome in schools should be done, and relevant content in the biology textbook with Down Syndrome should be increased. In addition, genetic counseling, which is important in the diagnosis of inherited conditions such as Down Syndrome and subsequent process, should be included in the Biology textbook.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Türkiye, Fransa ve Singapur dokuzuncu sınıf biyoloji öğretim programlarının karşılaştırılması
Öden, Yılmaz (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı Türkiye, Fransa ve Singapur 9. Sınıf biyoloji öğretim programlarını karşılaştırarak benzerlik ve farklılıklarını ortaya koymaktır. Bu çalışma bir karşılaştırmalı eğitim araştırmasıdır. Araştırmada nitel ... -
Ortaöğretim 10.sınıf öğrencilerinin biyoloji öğrenme anlayışları ile biyoloji öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Taşkın, Nazlı Ruya (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2012)Bu çalışmanın amacı ortaöğretim 10.sınıf öğrencilerinin biyoloji öğrenme anlayışlarının ve biyoloji öğrenme yaklaşımlarının cinsiyet, okul türü, biyoloji başarısı gibi değişkenler açısından incelemek, öğrencilerin biyoloji ... -
Öğrencilerin biyoteknoloji ile ilgili bilgi ve tutumların farklı değişkenlere göre incelenmesi
Sinan, Olcay (2015)Bu çalışmada üniversitede biyoloji eğitimi almakta olan öğrencilerin biyoteknoloji ile ilgili bilgi ve tutumlarının öğretim öncesi ve sonrasındaki durumları incelenmiştir. Araştırmaya bir devlet üniversitesinin Eğitim ve ...