Türkiye Milli Savunma Üniversitesi Hava Harp Okulu 2003 Kimya Dersi Öğretim Programı içeriği ve öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi
Künye
Deniz, Mehmet Yavuz. Türkiye Milli Savunma Üniversitesi Hava Harp Okulu 2003 Kimya Dersi Öğretim Programı içeriği ve öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021.Özet
Eğitimle ilgili bir programın doğru işletilmesi için verimliliği, etkinliği, maliyete değerliği, eskiyen yanlarının tespiti gibi gerekçelerle içeriden ya da bağımsız unsurlar tarafından dışarıdan farklı yaklaşım ve yöntemlerle değerlendirilebilir. Bu çalışmada Milli Savunma Üniversitesi (MSÜ) Hava Harp Okulu (HHO)'nda okutulan dersler arasında bir dönem ve haftada dört saat olarak verilen kimya dersi öğretim programının amaç, içerik ve öğrenme çıktılarının; 21'inci yüzyıl eğitim becerileri, TYYÇ'ne uygunluğu, mühendislik derslerine katkısı ve havacılığa yönelikliği değerlendirilmiştir. Değerlendirmede, yapılandırmacı yaklaşımla belirlenen sorun sahaları çerçevesinde; kaynak taraması, diğer harp okullar ve sivil üniversiteler ile karşılaştırmaya, paydaşlar ile yapılan görüşmelere ve uzman görüşlerine üzerinden oluşturulan betimlemelere yer verilmiştir. Modelin merkezinde iki farklı görüşme unsuru oluşturulmuştur. Birinci unsur, HHO sınırları içinde yer alan askeri öğrenciler ile bölüm başkanları ve öğretim görevlilerinden oluşan akademik unsur, ikinci ise askeri öğrencilerin ileride üslencekleri rol ve görev unsuru. Verilerin büyük bir bölümü buradan elde edilmiştir. Elde edilen veriler kaynak taraması ile ilişkilendirildikten sonra taslak amaç oluşturulmuş ve mühendislik bölümleri ile uyumluluğu incelenmiştir. Program değerlendirmenin son hali, dersin program amacının doğru olarak belirlenerek ardından gelecek içerik, öğrenme öğretme ortamları ile ölçme ve değerlendirme esaslarının çoğulcu bir katılım ile güncellenmesidir. Böylelikle MSÜ askeri öğretim kurumlarında uygulanan programlara yönelik bir program değerlendirme modeli önerilmiştir. For the correct operation of a program related to education, it can be evaluated with different approaches and methods from inside or outside by independent elements, for reasons such as its efficiency, effectiveness, cost-effectiveness, and determination of aging aspects. In this study, the aim, content and learning outcomes of the chemistry course curriculum, which is given for one semester and four hours a week, among the courses taught at the National Defense University (NDU) Air Force Academy (AFA); 21st century educational skills, suitability to THEQF, contribution to engineering courses and aviation orientation were evaluated. In the evaluation, within the framework of the problem areas determined with a constructivist approach; A literature review, comparison with other military schools and civilian universities, interviews with stakeholders and descriptions based on expert opinions are included. In the center of the model, two different interview elements were formed. The first element is the academic element consisting of military students, department heads and lecturers within the boundaries of the AFA, and the second is the role and task element that military students will be based on in the future. Most of the data has been obtained from here. After the obtained data was associated with the literature review, the draft goal was created and its compatibility with the engineering departments was examined. The final form of program evaluation is the correct determination of the program purpose of the course and the subsequent updating of the content, learning-teaching environments and measurement and evaluation principles with a pluralistic participation. Thus, a program evaluation model for the programs implemented in NDU military education institutions was proposed.