Destinasyon özelliklerinin ve algılanan destinasyon kişiliğinin davranışsal niyetler üzerindeki etkisi: Şirince örneği
Özet
Küreselleşmeyle birlikte rekabet şartlarının zorlaşması ve tüketicilerin yeni arayışlar içine
girmesi destinasyonların rakiplerinden farklılaşmasını zorunlu kılmaktadır. Bu noktada
destinasyonlar da işletmeler gibi markalaşma çabasına girmektedirler. Destinasyon kişiliği de bir
destinasyonun markalaşmasında ve tercih edilmesinde etkili olan önemli bir faktördür.
Destinasyonun sahip olduğu kişilik, ziyaretçi ve destinasyon arasında güçlü bir bağ kurulmasını
sağlamakta ve tüketici davranışlarını etkileyebilmektedir. Dolayısıyla destinasyonların rekabet
avantajı elde edebilmesi açısından kendilerine has özellikleri ile oluşturacakları destinasyon
kişiliği, pazarlama açısından önemli bir yer tutmaktadır. Bu çerçevede araştırmanın amacı
Şirince’nin tercih edilmesinde etkili olan destinasyon özelliklerinin ve algılanan destinasyon
kişiliğinin davranışsal niyetler üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Araştırmanın diğer bir amacı
da destinasyon özelliklerinin, algılanan destinasyon kişiliği üzerinde bir etkisinin olup
olmadığının incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda Şirince’yi ziyaret eden 388 yerli turiste yüz
yüze anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda algılanan destinasyon kişiliğinin davranışsal
niyetler üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu ve destinasyon özelliklerinin de destinasyon kişiliğini
etkilediği tespit edilmiştir. With globalization, competition conditions are difficult and consumers are in search of new
destinations, making it necessary for destinations to differ from their competitors. At this point,
destinations are trying to brand, just like businesses. Destination personality is also an important
factor in the branding and preference of a destination. The personality of the destination provides
a strong link between the visitor and the destination and can affect consumer behavior. Therefore,
the destination personality that they will create with their unique features in terms of obtaining
competitive advantage has an important place in terms of marketing. In this context, the aim of
the research is to determine the effect of the destination characteristics and perceived destination
personality that are effective in choosing Şirince on behavioral intentions. Another aim of the
study is to examine whether the destination properties have an effect on the perceived destination
personality. For this purpose, face-to-face questionnaires were applied to 388 domestic tourists
visiting Şirince. As a result of the research, it was determined that the perceived destination
personality has a significant effect on behavioral intentions and the destination properties affect
the destination personality.