Destinasyona yönelik müşteri sadakati oluşturmada yöresel mutfak memnuniyeti ve tüketici güveninin rolü: Sakarya/Adapazarı (Türkmen mutfağı) örneği
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ziyaretçilerin yöresel mutfak memnuniyetinin,
destinasyona yönelik duyulan güven ve müşteri sadakati
oluşumuna olan etkisinin belirlenmesidir. Günübirlik ya da normal
tatil süreci boyunca Sakarya’yı tercih eden yerli turistler
araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Yerli turistlerden kolayda
örneklemi ile 387 katılımcıya ulaşılmıştır. 387 katılımcıdan elde
edilen anketler araştırma amacına uygun olarak gerçekleştirilen
analizlerin uygulanmasında kullanılmıştır. Elde edilen verilerin
analizinde AFA, DFA, normallik varsayımları, güvenilirlik, yapısal
eşitlik modeli ve farklılık analizlerinden yararlanılmıştır. Analizlerin
sonuçlarında Sakarya’da yöresel mutfak deneyimi yaşamış yerli
turistlerin yöresel mutfaktan memnun oldukları ve bu
memnuniyetin destinasyona duyulan güven ve destinasyon
sadakati noktasında belirleyici bir unsur olduğu tespit edilmiştir.
Katılımcıların tanımlayıcı istatistiklerinden elde edilen özelliklerinin
de yöresel mutfak memnuniyeti noktasında farklılaştığı
gerçekleştirilen analizler sonucunda elde edilen bulgulardandır.
Araştırma modelinin test edilmesinde yapısal eşitlik
modellemesinden faydalanılmış ve yöresel mutfak memnuniyetinin
tüketici güveni ve müşteri sadakati üzerindeki olumlu ve anlamlı
etkileri bu analiz tekniği ile test edilmiştir. The purpose of this study is to determine the
effect of visitors' local culinary satisfaction
and trust towards the development of
customer loyalty. Local tourists who prefer
Sakarya during the daily or normal holiday
process constitute the universe of the
research. 387 participants were reached with
an easy sample from local tourists. The
questionnaires obtained from 387
participants were used in the implementation
of the analyzes carried out in accordance with
the research purpose. In the analysis of the
data obtained, AFA, DFA, normality
assumptions, reliability, structural equation
model and difference analysis were used. In
the results of the analysis, it has been
determined that the local tourists who have
experienced local cuisine in Sakarya are
satisfied with the local cuisine and this
satisfaction is a determining factor in the
point of trust and destination loyalty to the
destination. It is one of the findings obtained
as a result of the analyzes carried out that the
characteristics obtained from the descriptive
statistics of the participants differed at the
point of local cuisine satisfaction. Structural
equation modeling was used to test the
research model and the positive and
meaningful effects of local cuisine satisfaction
on consumer trust and customer loyalty were
tested with this analysis technique.