Kent kimliği oluşmasında üniversite öğrencileri-yerel halk ilişkisi: Balıkesir Üniversitesi/kenti örneği
Abstract
Kent kimliğinin şekillenme sürecindeki değişimler
kenti paylaşan bireylerin kentlilik bilinçleri ile ilişkili
olarak gelişmektedir. Bu bağlamda örnek bir durum
incelemesi olarak Balıkesir kentiyle birlikte kuruluşundan bu yana çeyrek asırdan fazla bir zaman dilimi
geçmişi olan Balıkesir Üniversitesi incelenmiştir. Bu
ilişkinin karşılaştırmalı olarak açıklanabilmesi için
386 yerel halk ve 386 üniversite öğrencisi olmak
üzere toplam 772 kişi ile anket çalışması yapılmıştır.
Çalışma kapsamında yerel halk ve üniversiteli öğrenciler arasında sosyokültürel beklentiler açısından
görüş farklılıklarının olduğu belirlenmiştir. Her iki
gruba ait katılımcıların ortak görüşü ise Balıkesir kent
merkezindeki en önemli eksikliğin iki grubun birlikte
zaman geçireceği mekânların yetersizliği üzerinedir.
Yine her iki grupta yer alan katılımcıların Balıkesir
Üniversitesi hakkındaki düşünceleri genel anlamda
olumludur, ancak üniversitenin yeterince gelişmemiş
olduğu konusunda her iki grup da hemfikirdirler. Her
iki grup da kentte veya üniversite de gerçekleşen
sosyokültürel aktiviteleri sayıca yetersiz görmektedirler. Sonuç olarak Balıkesir kentinde yerel halk ve
üniversite öğrencilerinin kent-üniversite algılarında
farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Balıkesir kent
kimliğinin gelişimine katkı sağlayacak şekilde, üniversite göz önüne alınarak, üniversitedeki bilimsel,
sosyal ve kültürel etkinliklerin arttırılması ve bu
etkinliklerin öğrenci ve yerel halkı kapsayacak şekilde planlanması gerekmektedir. Çünkü aynı kenti
paylaşan toplulukların birbirlerinden haberdar olmayacak şekilde gündelik yaşamlarını devam ettirmelerinin uzun vadede sürdürülebilir olmayacağı
aşikârdır. The changes in the process of shaping the urban identity are
developing in relation to the urban awareness of the individuals sharing the
city. In this context, as a case study, Balıkesir University, which has been
more than a quarter of a century since its establishment with the city of
Balıkesir, was examined. In order to explain this relationship comparatively,
a total of 772 people were surveyed, including 386 local residents and 386
university students. Within the scope of the study, it was determined that
there were differences of opinion between local people and university
students in terms of sociocultural expectations. The common opinion of the
participants of both groups is that the most important deficiency in Balıkesir
city center is the lack of places where the two groups will spend time
together. Again, the opinions of the participants in both groups about
Balıkesir University are generally positive, but both groups agree that the
university is not sufficiently developed. Both groups view sociocultural
activities in the city or in the university as insufficient in number. As a result,
it was determined that there were differences in urban-university perceptions
of local residents and university students in Balıkesir. In order to contribute
to the development of Balıkesir City identity, scientific, social and cultural
activities in the university should be increased by considering the University
and these activities should be planned to include students and local people.
Because it is obvious that it will not be sustainable in the long term for
communities sharing the same city to continue their daily lives in a way that
they are not aware of each other.
Source
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiIssue
47Collections
- Coğrafya-Makale Koleksiyonu [108]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3387]