Ortaokul öğretmenlerinin zeka oyunları dersine dair görüşleri
Abstract
Bu çalışmada, 2012 yılı itibari ile öğretim programında seçmeli bir ders olarak yer alan Zekâ Oyunları
dersine yönelik öğretmenlerin düşüncelerinin belirlenmesi ve bu derse ilişkin önerilerinin sunulması
amaçlanmıştır. Çalışmanın modeli, nicel ve nitel araştırmanın birlikte yer aldığı karmaşık desendir. Bu araştırma
2018-2019 eğitim öğretim yılında, Balıkesir’deki ortaokullarda görev yapan 52 öğretmen ile yürütülmüştür.
Araştırmada öncelikle öğretmenlere “Seçmeli Zekâ Oyunları Dersine Dair Öğretmen Görüşleri” anketi
uygulanmış, elde edilen veriler SPSS istatistik paket programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın ikinci
bölümünde ise dersin işlenişiyle ilgili sorunları ve öğretmenlerin çözüm önerilerini sunmak amacıyla ile
öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler, anketin uygulandığı öğretmenlerin
arasından gönüllülük esasına göre belirlenen, 6 öğretmene uygulanmış, veriler içerik analizi yöntemiyle analiz
edilmiştir. Sonuçta, öğretmenlerin bu dersin öğretim programının kazanımları, içeriği, süreci ve
değerlendirilmesiyle alakalı görüşlerinin mesleki kıdem, öğrenim durumu, branş ve cinsiyet değişkenleri
bakımından hiçbir durumda farklılaşmadığı sonucuna varılmıştır. Hem de dersin işlenişindeki problemler
belirlenmiş, bu problemlere çözüm önerileri sunulmuştur. In study, it is aimed to determine the opinions of teachers about Elective Mental Games course in
curriculum since 2012 and to present suggestions about course. The model of research is a mixed pattern where
qualitative and quantitative research. The study was carried out with 52 teachers working in secondary schools in
Balıkesir, 2018-2019 year. Firstly, ”Teachers' Thoughts About Elective Mental Games Lecture" questionnaire
was applied to teachers, data were analyzed by using SPSS. Secondly, semi-structured interviews were
conducted with teachers in order to present problems related to course, solution suggestions of teachers. The
interviews were applied to 6 teachers who volunteered among teachers, data were analyzed with the content
analysis method. Last, it was concluded that the opinions of teachers about gains, process, content, evaluation of
course didn't differ in terms of gender, professional seniority, educational status, branch variables. Additionally
problems connected to course were determined, solution suggestions were presented.