Tıp fakültesi öğrencilerinin klinik ve kesitsel anatomi dersi ile ilgili değerlendirmeleri
Özet
Amaç: Öğrenci geri bildirimleri, öğrenme-öğretme süreci içerisinde ulaşılan seviyenin belirlenmesinde yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerinden birisidir. Çalışmamızda, Tıp Fakültesi öğrencilerinin ilk defa ayrı bir ders olarak almış oldukları Klinik ve Kesitsel Anatomi dersi hakkındaki
görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Çalışmamıza Tıp Fakültesi ikinci sınıfta öğrenim gören öğrenciler dâhil edilmiştir. Yüzyirmialtı öğrenciden 122’si (%96,8) çalışmaya katılmıştır. Öğrencilere 17 sorudan oluşan bir anket formu uygulanmıştır. Veriler, SPSS 22,0 paket programı ile analiz edilip yorumlanmıştır.
Bulgular: Araştırmamıza katılan 122 öğrencinin %88,5’i Klinik ve Kesitsel Anatomi dersi ile ilgili öğrenci görüşlerinin alınmasının gerekli olduğunu
söylemiştir. Öğrencilerin %67,2’si Klinik ve Kesitsel Anatomi dersinin ders programında 10:20 ile 12:00 saatleri arasında olması gerektiğini ifade
etmiştir. Klinik ve Kesitsel Anatomi dersini öğrencilerin %62,3’ü zaman kaybı olarak görmediği vurgulamıştır. Öğrencilerin %81,1’i ders öncesinde
çalışma notu verilmesini, %89,3’ü ise Klinik ve Kesitsel Anatomi dersinin meslek yaşamı için gerekli olduğunu belirtmiştir. Ayrıca öğrencilerin
%91’i Klinik ve Kesitsel Anatomi derslerinin iyi öğrenilmesinde, dersi veren hocanın etkisinin olduğunu ifade etmiştir.
Sonuç: Anatomi eğitiminin daha iyi öğrenilmesinde, öğrencilerden alınan geri bildirimlerin rolü oldukça önemlidir. Anatomi derslerinde öğrenilen
bilgilerin kalıcı hale getirilmesinin ileride iyi hekimlerin yetişmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Objective: Students’ feedback is one of the research methods that is widely used in determining the reached level during the education. In our study,
it was aimed to determine the views of the students of the faculty of medicine on the clinical and cross-sectional anatomy course.
Material and Method: The second grade students of the faculty of medicine were included in the study. One hundred twenty two out of 126 students
(96.8%) participated in the study. A questionnaire consisting of 17 questions was applied to the students. Collected data were evaluated using SPSS
v22 software.
Results: 88.5% of the participants stated the necessity of obtaining feedbacks about the clinical and cross-sectional anatomy courses (CCSACs).
According to our results, 67.2% of the students stated that the CCSACs should be placed between 10:20 and 12:00 a.m. in the weekly course schedule. Furthermore, 62.3% of the students emphasized that the CCSACs were not time wasting. 81.1% of the students stated that the study notes should
be given before the courses and 89.3% of the students indicated the necessity of the CCSAC for their professional life. In addition, 91% of the students stated that the quality of the education in the clinical and CCSAC is related with the lecturer.
Conclusion: The role of students’ feedback is very important to improve the anatomy education. It is thought that the knowledge acquired in the
anatomy courses will make a great contribution to the education of good physicians in the future.
Kaynak
Fırat Tıp DergisiCilt
25Sayı
2Koleksiyonlar
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Tıp fakültesi dönem 1 ve dönem 2 öğrencilerinin anatomi pratik eğitimini değerlendirmeleri
Vatansever, Alper; Özcan, Emrah (2018)Çalışmamız, tıp fakültesi öğrencilerinin, anatomi pratik eğitimi sırasında karşılaştıkları zorlukların belirlenebilmesi ve çözümlenmesi ile birlikte anatomi pratik derslerinin daha etkili bir yönteme dönüştürülmesini ... -
Balıkesir yöresinde yetişen Galanthus türlerinin taksonomisi, morfolojisi ve anatomisi
Temel, Mehmet (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1994)Bu çalışmada, Balıkesir yöresinde yetişen, ekonomik ve tıbbi öneme sahip olan Galanthus gracilis Celak'ın taksonomik, morfolojik ve anatomik özellikleri incelenmiştir. Galanthus gracilis Celak soğanlı ve çok yıllık bir ... -
Sideritis Vulcanica Hub. Mor. üzerinde anatomik, morfolojik ve korolojik çalışmalar
Arslan, Kenan (Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1999)Bu çalışmada Elazığ yöresinde toplanan, endemik ve çok yıllık bir bitki olan Sideritis vulcanica Hub.-Mor.'un anatomik morfolojik, kimyasal yapısı, korolojisi incelenmiştir. Bitki Elazığ yöresinde halk arasında ateş düşürücü ...