Relationship between emotional labor behaviors and professionalism levels in nursing students: A case study from the faculty of health sciences and a vocational school of health
View/ Open
Access
info:eu-repo/semantics/openAccessAttribution-NonCommercial 3.0 United Stateshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/us/Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Objective: The aim of this study is to investigate the relationship between nursing students' emotional labor behaviors and their
professionalism levels. Materials and Methods: This descriptive and cross-sectional study was conducted with 557 students. The
data were analyzed by using the SPSS 21.0 statistical software package, percentage, mean, t test, ANOVA, Pearson correlation.
Results: The findings showed that the nursing students showed in-depth behavior at most and sincere behavior at least, and they
had moderate ability to implement professional behavior. There was no significant relationship between emotional labor behavior
and professional behavior levels (p>0.05). Conclusion: The findings suggest that the emotional labor behavior of the nursing
students did not affect their level of implementing professional behavior. Supporting students when problems arise encourages indepth and sincere behavior and increases their level of professional behavior. Amaç: Hemşirelik öğrencilerinde duygusal emek davranışı ile profesyonellik düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Gereç
ve Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipte olan çalışma 557 öğrencisi ile yürütüldü. Veriler SPSS 21.0 istatistiksel yazılım paketi
kullanılarak, yüzde, ortalama, t testi, ANOVA, Pearson korelasyonu ile analiz edildi. Bulgular: Hemşirelik öğrencileri en yüksek
derinlemesine davranış, en düşük ise samimi davranış göstermekte ve profesyonel davranışları uygulama becerilerinin orta
düzeydedir. Duygusal emek davranışı ile profesyonel davranışları uygulama düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki saptanmadı
(p>0.05). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinde duygusal emek davranışının profesyonel davranışları uygulama düzeylerini
etkilemediği saptandı. Öğrencilere sorun yaşandıklarında destek olunması derinlemesine ve samimi davranış sergilenmesini
desteklemekte ve profesyonel davranışları uygulama düzeylerini artırmaktadır.
Source
Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi (BSBD)Volume
10Issue
3Collections
- Hemşirelik-Makale Koleksiyonu [117]
- TR Dizin-Makale Koleksiyonu [3404]