Covid-19 salgın sürecinde 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının ve nedenlerinin incelenmesi
Citation
Eşin, Şeyma. Covid-19 salgın sürecinde 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının ve nedenlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023.Abstract
Araştırmanın amacı; Covid-19 salgın sürecinde 8. sınıf öğrencilerinin matematik kaygılarının belirlenmesi ve nedenlerinin incelenmesidir. Araştırmada yakınsayan paralel karma yöntem deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Yalova ili Merkez ilçesinde bulunan devlet okullarında öğrenim gören 330 8. sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler çevrimiçi ortamda ve yüz yüze toplanmıştır. Nicel verilerin toplanmasında Matematik Kaygısı Endişesi Ölçeği ve verilerin analizinde ilişkisiz örneklemler t-testi kullanılmıştır. Araştırmada 8. sınıf öğrencilerinin Covid-19 salgın sürecindeki matematik kaygılarının derinlemesine incelenebilmesi için araştırmacılar tarafından hazırlanan açık uçlu soruların yer aldığı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Nitel veriler içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilerek tematik kodlama yapılmıştır. Öğrencilerde matematik kaygısının, cinsiyet ve yakın çevrede Covid-19 olma değişkenine göre anlamlı bir farklılık oluşturduğu tespit edilmiştir. Kız öğrencilerin ve yakın çevrede Covid-19 olmadığını belirten öğrencilerin matematik kaygılarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Salgın sürecinde öğrencileri kaygılandıran durumlar; Covid-19 kaynaklı durumlar, psikolojik durumlar, eğitimle ilgili durumlar ve sosyolojik durumlar olarak belirlenmiştir. Öğrencilerin kaygı nedenleri incelendiğinde matematik dersine, matematik başarısına, matematikte işlem yapmaya, LGS’ ye, yeni nesil sorulara olumsuz algılarının olduğu görülürken matematik öğretmenine olumlu algıları olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Matematiği günlük hayatta kullanmaya ilişkin olumlu ve olumsuz algılarının sayıca yakın çıktığı görülmüştür. Bu çalışmanın pandemi sürecinde öğrencilerin matematik kaygılarınıve nedenlerini detaylı ortaya koyması açısından alana katkı sağlamaktadır. The aim of this study is to determine the mathematics anxiety of 8th grade students during the Covid-19 epidemic process and to examine the reasons. Convergent parallel mixed method design was used in the research. 330 8th grade students studying at public schools in the central district of Yalova province participated in the research. Data were collected online and face to face. Mathematics Anxiety-Apprehension Survey was used to collect quantitative data and unrelated samples t-test was used for data analysis. In the research, a semi-structured interview form with open-ended questions prepared by the researchers was used in order to examine the mathematics anxiety of the 8th grade students in the
Covid-19 epidemic process. Qualitative data were analyzed using the content analysis method and thematic coding was done. It has been determined that math anxiety in students creates a significant difference according to gender and being Covid-19 in the immediate environment. It has been determined that female students and students who state that there is no Covid-19 in their immediate environment have higher math anxiety. Situations that worry students during the epidemic; Situations caused by Covid-19 are determined as psychological situations, educational situations and sociological situations.
When the reasons for anxiety of the students were examined, it was seen that they had negative perceptions about the mathematics lesson, mathematics success, mathematics, HSEE, and new generation questions, while they had positive perceptions of the mathematics teacher. It has been observed that the positive and negative perceptions of using mathematics in daily life are close in number. This study contributes to the field in terms of revealing students' math anxiety and reasons in detail during the pandemic process.