Gitarda sol elde parmak numarası kullanımı hakkında müzik öğretmeni adaylarının görüşleri
Abstract
Bu araştırma, gitar eğitiminde sol elde parmak numarası
kullanımında bireysel çalgısı gitar olan müzik öğretmeni
adaylarının farkındalıklarını keşfetmeyi amaçlamaktadır. Bu
amaç doğrultusunda araştırma, fenomenolojik nitel bir çalışma
olarak tasarlanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile
toplanan veriler, kodlanarak temalar oluşturulmuş ve elde edilen
bulgular yorumlanmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre, müzik öğretmeni adayları gitarda sol
elde parmak numarası kullanımında farkındalık sergilemekte ve
çeşitli duyuşsal özellikler taşıyarak olguyla etkileşim içindedirler.
Müzik öğretmeni adaylarının sergiledikleri duyuşsal
özelliklerinde ise parmak numarası yazma konusunda kendilerini
yetersiz görme eğilimleri öncelikle öne çıkmaktadır. Bunların
yanında öğretmen adaylarının parmak numarası yazılmış
notalarla çalışırken rahat oldukları, mutlu hissettikleri, zorluklara
karşı direnme için bir amaç kaynağı olarak konuyu dikkate
aldıkları, zorlandıkları bir mücadele alanı olarak görüp fayda
sağladıkları ve kendilerini başarılı hissettikleri belirlenmiştir. Bu
olumlu duygulara karşıt olarak ise, parmak numarası yazılmış
notaları çalmaktan kaçınma, zorlanma, bu tür notalarla çalışırken
parmak numarasına karşı umursamaz olma, kaygı hissetme ve
zorlandıklarında başarısızlık duygusu içinde olma gibi duygulara
ait ifadeler ortaya çıkmıştır. This study aims to explore the awareness of music teacher
candidates, whose individual instrument is the guitar, in the use of
finger numbers on the left hand in guitar training. For this
purpose, the research was designed as a phenomenological
qualitative study. The data collected with the semi-structured
interview technique were coded and themes were formed and the
obtained findings were interpreted.
According to the results of the study, prospective music teachers
exhibit awareness of the use of finger numbers on the left hand in
guitar playing and interact with the phenomenon by carrying
various effective characteristics. Also, in the effective
characteristics of the music teacher candidates, it can be said that
there is a tendency to see themselves as insufficient in writing
finger numbers. Besides, it was determined that the teacher
candidates were comfortable and felt happy and successful while
playing the notes written with their finger numbers, considered
the subject as a source of purpose to resist difficulties, benefited
from it as a struggling area. In contrast to these positive emotions,
expressions of emotions such as avoiding playing the notes with
finger numbers, having difficulty, being careless towards the
finger number while playing such notes, feeling anxiety, and
feeling of failure when they were forced, emerged.